کد خبر : 188302
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
-

طرح جامع امامزاده عبدالله(ع) آمل ۱۰ساله شد

طرح جامع امامزاده عبدالله(ع) آمل ۱۰ساله شد

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام محمدهادی بهرامی در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه دو امامزاده شاخص شهرستان آمل شامل امامزاده عبدالله و امامزاده ابراهیم از امامزاده‌های شاخص کشوری به شمار می‌روند و برنامه‌های فرهنگی خوبی در این دو بقعه تدارک دیده می‌شود، از استقبال چشمگیر زائران از این دو

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام محمدهادی بهرامی در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه دو امامزاده شاخص شهرستان آمل شامل امامزاده عبدالله و امامزاده ابراهیم از امامزاده‌های شاخص کشوری به شمار می‌روند و برنامه‌های فرهنگی خوبی در این دو بقعه تدارک دیده می‌شود، از استقبال چشمگیر زائران از این دو بقعه خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح جامع بقعه امامزاده عبدالله(ع) شامل هتل آپارتمان و مجتمع‌های تفریحی و رفاهی است، افزود: این طرح از ۱۰ سال پیش تاکنون آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی آن به ۲۰ درصد هم نمی‌رسد، این طرح از بودجه دولتی و بودجه دیگری استفاده نمی‌کند و بنا بود از نذورات مردمی برای ساخت آن استفاده شود که در شرایط فعلی این اعتبار برای ساخت حرم و طرح جامع کفایت نمی‌کند.
بهرامی با اشاره به اینکه طرح جامع امامزاده عبدالله ۱۸ هکتار است، تصریح کرد: منابع فعلی پاسخگوی اتمام این طرح نیست و لازم است در این باره خیرین به کمک این بقعه بیایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان اینکه از مغازه‌های اطراف حرم نیز به دلیل اینکه سرقفلی آنها فروخته شده است اجاره چندانی دریافت نمی‌شود، گفت: این بقعه سالانه یک میلیارد تومان درآمد دارد اما بیش از این میزان برای ساخت بقعه و حرم هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه متاسفانه خیران در زمینه ساخت امامزادگان ورود پیدا نمی‌کنند، بیان کرد: در این بخش نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم و بارها اعلام آمادگی کرده‌ایم که هتل آپارتمان‌ها، مجموعه‌های تجاری و تفریحی اطراف حرم که در طرح جامع دیده شده است را تمایل داریم به بخش خصوصی واگذار کنیم. این نگاه در سازمان اوقاف کشور نیز وجود دارد که از بخش خصوصی در طرح جامع حمایت کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با تاکید بر اینکه زائرسراهای اطراف حرم نیز نیاز به بازسازی دارند و امکانات چندانی برای استقبال از زائران برخوردار نیستند، اعلام کرد: ۴۱ سوئیت  در اطراف حرم وجود دارد که نیازمند حضور بخش خصوصی است تا بتوانیم به زائران خدمات‌رسانی کرده و برای ساخت حرم اعتبار لازم را کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال برای بازسازی و تجهیز زائرسراهای اطراف حرم برنامه ویژه‌ای داریم، بیان کرد: این زائرسراها در افزایش استقبال مسافران از این بقعه موثر هستند.

بهرامی با بیان اینکه آمل سومین شهر پرموقوفه استان مازندران است و تعداد موقوفات این استان با مجموع موقوفه های برخی استان‌ها برابری می‌کند، عنوان کرد: در آمل هزار و ۲۶۸ موقوفه وجود دارد که از محل درآمد آنها برای اجرای نیات واقفان هزینه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − هشت =