کد خبر : 188300
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
-

روایت اوج‌گرفتن کاپیتان ناجیان

روایت اوج‌گرفتن کاپیتان ناجیان

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم ناجیان خلبان شرکت هواپیمایی آسمان که به‌عنوان مامور در شرکت هواپیمایی وارش پرواز می‌کند از سال ۷۱ وارد این صنعت شده است. *از آسمان کربلا را ببینید کاپیتان ابراهیم ناجیان خلبان هواپیمایی وارش در مسیر پروازی نجف اشرف، با توضیحات چندباره خود، پروازی معنوی همراه با آرامش را برای زائران

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم ناجیان خلبان شرکت هواپیمایی آسمان که به‌عنوان مامور در شرکت هواپیمایی وارش پرواز می‌کند از سال ۷۱ وارد این صنعت شده است.

*از آسمان کربلا را ببینید

کاپیتان ابراهیم ناجیان خلبان هواپیمایی وارش در مسیر پروازی نجف اشرف، با توضیحات چندباره خود، پروازی معنوی همراه با آرامش را برای زائران اربعین حسینی خلق کرد، او آدرسی داد تا مسافران این پرواز بتوانند از آسمان، شهر کربلا را به نظاره بنشینند.

هرکس در این ایام سعی کرده به‌نوعی کاری انجام دهد اما کاپیتان ناجیان که امسال نخستین پرواز نجف را تجربه کرده توانست فضای معنوی بسیار خوبی را برای مسافران پرواز فراهم کند.

نظر کاپیتان بر این بوده باتوجه به اینکه همه از کل میهن اسلامی و کشورهای مسلمان برای اربعین بین‌المللی آماده و همه به کربلا مشرف می‌شوند این خلبان به عنوان عضو کوچک این خانواده که مرید حسین (ع) است تصمیم گرفت مهمانان اباعبدالله‌الحسین(ع) را برای عزاداری آماده کند.

کاپیتان ناجیان در مجموع نزدیک به ۱۱هزار ساعت پرواز در کارنامه خود دارد و به تمام فرودگاه‌های داخل کشور و فرودگاه‌های خارج کشور از جمله امارات، عمان، کویت، قطر، بحرین، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق و استامبول پرواز کرده است.

برای من هیچ پروازی سخت نبود چون کارم را دوست دارم ولی شیرین‌ترین پرواز همین پرواز نجف بوده که در زندگیم نخستین بار بود انجام دادم.

*هیچ پروازی سخت نبود

وی درباره شیرین‌ترین و دشوارترین سفر خود به فارس، گفت: برای من هیچ پروازی سخت نبود چون کارم را دوست دارم ولی شیرین‌ترین پرواز همین پرواز نجف بوده که در زندگیم نخستین بار بود انجام دادم.

این خلبان در پاسخ به این سؤال که یک خلبان خدا را چگونه می‌بیند، می‌گوید: دیدن خدا برای همه باید یکسان باشد، خدا همه جا هست و به نظر من بلند شدن از روی زمین با خلبان است ولی برگشت با خداوند است.

*خلبانی که خادم است

اما موضوع جالب این است کاپیتان ناجیان علاوه بر اینکه خلبان است با تمام سختی‌ها و دشواری‌های کاری نزدیک به سه سال است چهار روز در ماه افتخار خادمی در حرم امام رضا(ع) را دارد.

در نگاه این کاپیتان حرم رضوی حال و هوای خاصی دارد و لذت‌بخش است چرا که ناجیان در خانواده مذهبی بزرگ شده و همواره دوست داشت شرایطی فراهم شود تا بتواند در زمینه خادمی فعالیت کند و بعد از ۲۰ سال تلاش افتخار خادمی در حرم رضوی نصیبش شد.

اما ناجیان که هم خود پوشیدن لباس خلبانی و خادمی را تجربه کرده از نظرش پوشیدن لباس خادمی از خلبانی سخت‌تر است به این دلیل که پوشیدن آن لباس حرمت خاصی دارد و معتقد است زائران به حرمت آن لباس حتی رازهای خود را با خادمان در میان می‌گذارند که باید از نظر رفتاری و اعمالی خادمان خیلی مراقب باشند.

خلبان ناجیان می‌گوید: پوشیدن لباس خادمی از خلبانی سخت‌تر است به این دلیل که زائران به حرمت آن لباس حتی رازهای خود را با خادمان در میان می‌گذارند

اما اینکه بتواند با وجود مشغله در حرم رضوی خادمی کند مدیون همکارانش به‌ویژه کاپیتان موسوی است که در شرکت آسمان همکاری خوبی دارند و در پروازهای مشهد که زمان خادمی‌اش است همکار دیگر هواپیما را برمی‌گرداند و ناجیان لباس خادمی به تن می‌کند، لباسی که ۲۰ سال برایش چشم انتظاری کرد و بالاخره آن را به تن کرد.

همه خلبانان در زمان پرواز اوج می‌گیرند اما نقطه اوج برای ناجیان در لباس خادمی است به‌طوری‌که می‌گوید در پروازهای مشهد در فاصله ۸۰ مایلی حرم رضوی به نیت امام هشتم به مسافران اعلام می‌کند بیایید با هم سلام دهیم و اعتقاد دارد از همان زمانی که سلام می‌دهد و برای خادمی آماده می‌شود البته در تمام پروازها قبل از زمان استارت پرواز،خودش را خادم می‌داند و به خودش می‌بالد و باور دارد هر کس در هر مسؤولیتی که باشد چه در حرم مطهر چه در جامعه اگر کارها را به‌درستی و براساس رضایش انجام دهد و در خدمت مردم باشند خادمی است.

کشور ما همه خلبانان خادم هستند

همه ما می‌دانیم خلبانی کاری علمی و تخصصی است و با خادمی که کار دلی است تفاوت دارد و چطور می‌شود یک فرد بتواند در هر دو زمینه فعالیت کند که در این زمینه ناجیان معتقد است همه خلبانان اعتقادات خاص خود را دارند نمازشان را اول وقت می‌خوانند و در کشور ما همه خلبانان خادم هستند.

این کاپیتان از خاطرات پروازش می‌گوید؛ برای خواندن نماز به گرگان رفتم که مشاهده کردم فرزند خانواده‌ای عضو بدنش را براثر گازگرفتگی اسب قطع شده و تنها چند ساعت امید پیوند وجود داشت به همین دلیل این خانواده را سوار هواپیما کردم و با هماهنگی برج گرگان، تهران و کشور مسیر ۵۵ دقیقه را ۳۲ دقیقه پیمودیم.

کاپیتان حتی هزینه آمبولانس را شخصا حساب کرد تا امید خانواده از درمان قطع نشود و استاندار گلستان نیز با اهدای لوح تقدیر از وی تقدیر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 14 =