کد خبر : 188398
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
-

ابوترابی‌فرد: باید از پایگاه مکتب اسلام و معرفت غدیر با جوامع جهانی سخن گفت

ابوترابی‌فرد: باید از پایگاه مکتب اسلام و معرفت غدیر با جوامع جهانی سخن گفت

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم عزاداری شب‌های پایانی ماه صفر که در حسینیه جماران تهران برگزار شده بود، بیان کرد: جایگاه علم و عالم در منطق پیامبر اعظم و قرآن کریم جایگاه بسیار ویژه و ممتازی است. اولا از آموزه‌های وحیانی به روشنی استفاده می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم عزاداری شب‌های پایانی ماه صفر که در حسینیه جماران تهران برگزار شده بود، بیان کرد: جایگاه علم و عالم در منطق پیامبر اعظم و قرآن کریم جایگاه بسیار ویژه و ممتازی است. اولا از آموزه‌های وحیانی به روشنی استفاده می‌شود که هدف و مقصد نهایی از بعثت انبیا الهی رسیدن انسان به قله‌های رفیع علم و معرفت است. تربیت انسان عالم و عارف به خداوند که جان و قلب و روحش به نور علم و معرفت نورانی است و در قله حیات عقلانی و علمی قرار دارد از اهداف اصلی بعثت پیامبران است.

وی در ادامه اظهار کرد: به خوبی از آموزه‌های پیامبر می‌توان یافت که تنها راه برای رسیدن به هدف والای بعثت تعالی بشر و سلوک عالمانه است. هر گامی بدون پشتوانه معرفتی و علمی نه تنها انسان را به مقصد نزدیک نمی‌کند بلکه موجب فاصله او با مقصد تعریف شده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: حرکت بدون پشتوانه علمی ممنوع است. هر سلوک بدون معرفت ممنوع است. خداوند تهدید می‌کند ای انسان بدان اگر یک گام بدون پشتوانه علمی و معرفتی برداشتی تمام اعضا و جوارح تو مورد سوال قرار می‌گیرد. آنچه که امام را در این جایگاه فاخر قرار داد عزم راسخ او بر دست یابی به علم و معرفت و جهت‌گیری و سلوک مبتنی بر دانش بود. در این دو گام، گام نخست بسیار دشوار است یعنی رسیدن به علم اما گام دوم به مراتب دشوارتر است. مشکل ما ندانستن نیست بلکه قدم برداشتن برخلاف علم و معرفتی است که کسب کرده‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه اظهار کرد: برای آنچه که می‌دانیم باید احترام قائل شویم و به علم خود رجوع کنیم. پیامبر اکرم می‌فرماید امری که هر فرد متفکر و هوشمندی باید مراقب آن باشد و با او همیشه همراه باشد این است که استماع علم و حفظ علم و نشر آن و عمل به آن داشته باشد. هر انسان عاقلی باید اینگونه زندگی کند. این امر برای همه ما لازم اما برای افرادی که مسئولیتی دارند متناسب با مسیولیت آنان بسیار خطیر و مهم است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تجسم علم و زهد و تقوا و بی اعتنایی به دنیا در فرزند امام خمینی (ره) سید مصطفی خمینی متجلی بود. امام بعد از رحلت ایشان فرمودند مصطفی امید آینده اسلام بود. اینکه باید در مدرسه پیامبر زانو زد و ارتباط خود را با اهل بیت تحکیم کرد، برای این است که آنان حقیقت علم هستند. پیامبر و ائمه اسلام مدرسه علم هستند. هرچه می‌توان باید ارتباط خود را با مکتب آنان تنگ‌تر کرد.

وی در پایان تاکید کرد: برای ارتباط با دیگر مکاتب و جوامع جهانی باید از پایگاه علم این مکتب و معرفت غدیر سخن گفت، باید از حقوق پیروان این مدرسه دفاع کرد و در راستای رشد و تعالی این مکتب و تفکر گام برداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 8 =