کد خبر : 188014
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۲۵
-

لوایح مربوط به FATF از لحاظ قانونی و سیاسی منتفی است

لوایح مربوط به FATF از لحاظ قانونی و سیاسی منتفی است

به گزارش قائم آنلاین، یوسفیان ملا با  اشاره به مباحث اخیر درباره لوایح مربوط به FATF گفت: در خصوص لوایح مربوط به «اف‌ای‌تی‌اف» که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده، مادام که مجمع نظر ندهد، این موضوع مصوب تلقی نمی‌شود؛ لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی از نظر قانون اساسی متوقف است و هیچ چیز تصویب

به گزارش قائم آنلاین، یوسفیان ملا با  اشاره به مباحث اخیر درباره لوایح مربوط به FATF گفت: در خصوص لوایح مربوط به «اف‌ای‌تی‌اف» که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده، مادام که مجمع نظر ندهد، این موضوع مصوب تلقی نمی‌شود؛ لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی از نظر قانون اساسی متوقف است و هیچ چیز تصویب نشده است که دولت بتواند آن را اجرا و عملیاتی کند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه ما حداکثر تحریم‌ها را  از آمریکا و بعضا اروپایی‌ها داریم، گفت: ما در حال حاضر در معرض بیشترین عهدشکنی‌ها از سوی آمریکا و طرف‌های برجام هستیم و اکنون هم تصویب این لوایح هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. این‌گونه نیست که اگر ما لوایح را تصویب و نظر اف‌ای‌تی‌اف را تامین کنیم، سوئیفت برای بانک مرکزی برای ما باز شود. حتی ممکن است ضعف برای ما به شمار آید.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ما لوایح را تصویب کنیم، دست ما در این بخش خالی می‌ماند بنابراین نباید اهرم را از دست بدهیم. رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: لوایح اف‌ای‌تی‌اف در شرایط کنونی به هیچ وجه قابل اجرا نیست و نظر کسانی هم که می‌گویند که چون مجمع نظر نداده قابل اجرا است، درست نیست.

یوسفیان ملا با بیان اینکه هم از نظر سیاسی و هم قانون اساسی باید لوایح FATF را منتفی بدانیم، گفت: تصویب این لوایح اکنون به سود کشور نیست؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام تشخیص داده که فعلا در این باره نظر ندهد و تا زمانی که این لوایح را تایید نکند، قابل اجرا نیست.

وی اظهار داشت: مصلحت کشور بر عدم تایید این لوایح در شرایط کنونی است و تایید آنها نه فقط سودی ندارد بلکه به زیان کشور خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − پنج =