کد خبر : 188016
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۳۰
-

فارن افرز: فشار آمریکا ایرانی‌ها را متحد و منسجم کرد

فارن افرز: فشار آمریکا ایرانی‌ها را متحد و منسجم کرد

به گزارش قائم آنلاین، فارن افرز نوشت: برخلاف سیاست خاورمیانه‌ای واشنگتن – که به نظر می‌رسد در دوره اخیر فاقد انسجام و چارچوب مشخص است- سیاست خارجی تهران در مقابله با کارزار فشار حداکثری آمریکا، پایدار، مداوم و منسجم است و گروه‌ها و احزاب داخلی درباره نحوه مواجهه با آمریکا دارای وحدت‌نظر هستند. دسته‌بندی جناح‌های

به گزارش قائم آنلاین، فارن افرز نوشت: برخلاف سیاست خاورمیانه‌ای واشنگتن – که به نظر می‌رسد در دوره اخیر فاقد انسجام و چارچوب مشخص است- سیاست خارجی تهران در مقابله با کارزار فشار حداکثری آمریکا، پایدار، مداوم و منسجم است و گروه‌ها و احزاب داخلی درباره نحوه مواجهه با آمریکا دارای وحدت‌نظر هستند.

دسته‌بندی جناح‌های سیاسی داخلی ایران به میانه‌روها و تندروها در زمینه مسائل مرتبط با امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در قبال آمریکا، گمراه کننده بوده و دهه‌هاست که این نوع تقسیم‌بندی سیاستمداران و تصمیم‌گیران واشنگتن را گمراه کرده است. کارزار فشار حداکثری ترامپ برای وادار کردن تهران به تسلیم، بیش از پیش انسجام جناح‌های سیاسی و گروه‌های متنفذ داخلی ایران را حول محور مقاومت در برابر آمریکا تقویت کرده است و دولتمردان واشنگتن نباید انتظار داشته باشند صداهای مختلف و مخالفی از داخل ایران بشنوند، چرا که احزاب و گروه‌های تشکیل دهنده نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند با وجود اختلاف‌نظرها درباره مسائل ریز و درشت سیاست داخلی، اما در عرصه سیاست خارجی و موضوعات مرتبط با امنیت ملی کشور، اختلاف‌نظر ندارند و غالب آنها معتقد به تسلیم در برابر آمریکا نیستند و معتقدند باید فضا و زمینه‌ای فراهم کرد تا از موضع قدرت و با دست پُر پشت میز مذاکره با غرب و آمریکا نشست.

سیاستگذاران غربی باید این واقعیت را بپذیرند که سیاست امنیتی ایران با اجماع در تهران و به عنوان یک حاکمیت متحد ترسیم می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =