کد خبر : 188097
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
-

سفری از منزل خواهش تا سرزمین آرامش

سفری از منزل خواهش تا سرزمین آرامش

به گزارش قائم آنلاین، پیاده روی اربعین سالیان سال است که برگزار می شود و اکنون هر چند اربعین را پشت سر گذاشته‌ایم؛ اما دل‌ها در گِرو حسین (ع) جا مانده است آتش نامیرای حسینی(ع) و دل‌های مومنانی که فروزان است؛چه زیباست بودن در کنار حرم امنی که دل می‌برد و چه زیباتر است بودن

به گزارش قائم آنلاین، پیاده روی اربعین سالیان سال است که برگزار می شود و اکنون هر چند اربعین را پشت سر گذاشته‌ایم؛ اما دل‌ها در گِرو حسین (ع) جا مانده است

آتش نامیرای حسینی(ع) و دل‌های مومنانی که فروزان است؛چه زیباست بودن در کنار حرم امنی که دل می‌برد و چه زیباتر است بودن در رکاب آنانی که ردپایی از زیارت حرم امام حسین(ع) با خود به همراه دارند.

حسین(ع) حقیقی‌ترین حقیقت تاریخ است که سالیان سال دل‌های مشتاق را به خود جلب و جذب کرده است و در هر زمان به گونه‌ای جلوه‌گر می‌شود.

اربعین سفری  که هر نوع قشر را با هر نوع لباس و پوششی می‌توانی ببینی و چه زیباست بودن در کنار هم با وحدت و همدلی مثال‌زدنی.

این روزها در هر کجای شهر که پا می‌گذاری، صدای چاووشی خوانی و ولیمه دهی بازگشت کنندگان از کربلای معلای حسین(ع) به گوش می‌رسد و عجیب حال و هوای کربلا و بودن در پیاده‌روی بزرگ اربعین را به ما گوشزد می‌کنند.

و اینکه که اکثر زائران بازگشته‌اند با گذری به صفحات مجازی و عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی از دوستان و آشنایان و آنانی که در کربلا و در حرم امام حسین(ع) بودند؛ دوباره دل و جان‌مان را کربلایی می‌کنند.

براساس آنچه توسط مسؤولان حج و زیارت اعلام شده است؛ برخی از زائران با توجه به شلوغی راه‌ها، از روز اربعین تا ۳۰ صفر در راهپیمایی حضور دارند بحث خدمت‌رسانی تا روز جمعه سوم آبان ماه امسال ادامه دارد و همچنان برخی از زائران در این سفر معنوی حضور دارند.

براساس همین گزارش و با توجه به اینکه ثبت‌نام زائران در سامانه سماح، از یکم شهریور ماه امسال آغاز و تا روز یکشنبه ۲۸ مهرماه بسته شد؛ امسال ۱۱۴ هزار و ۸۶۳ زائر مازندرانی در قالب بیش از  ۶۷ هزار گروه در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و به این سفر رفتند.

سال گذشته  ۵۱ هزار مازندرانی به اربعین اعزام شدند و امسال بیش از دو برابر جمعیت سال گذشته در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

پیاده‌روی اربعین امسال هم به پایان رسید، اما یادمان نرود که همه این آرامش مسیر و بودن در حرم یار، را مدیون شهدایی هستیم که به عشق بازگشایی کربلا قطره قطره خون خود را ریختند و در حالی مسافر کربلا شدند که هیچ‌گاه حرم یار را ندیدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + شش =