کد خبر : 188129
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
-

سازمان ملل: پرونده میانمار به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع داده شود

سازمان ملل: پرونده میانمار به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع داده شود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یانگهی لی، مخبر ویژه سازمان ملل در امور میانمار در نشست مطبوعاتی مجمع عمومی در نیویورک گفت: کل اوضاع میانمار باید به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع شود یا باید یک دادگاه بین‌المللی برای برقراری عدالت برای مردم میانمار تأسیس شود. اعتقاد قاطع دارم که بازگشت پناهندگان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یانگهی لی، مخبر ویژه سازمان ملل در امور میانمار در نشست مطبوعاتی مجمع عمومی در نیویورک گفت: کل اوضاع میانمار باید به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع شود یا باید یک دادگاه بین‌المللی برای برقراری عدالت برای مردم میانمار تأسیس شود. اعتقاد قاطع دارم که بازگشت پناهندگان روهینجا [از بنگلادش] به میانمار امن نیست، تا زمانی که شرایط اساسی منجر به خروج آن‌ها حل و فصل نشده باشد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد: باید تحریم‌های هدفمندی علیه شرکت‌های تحت کنترل ارتش میانمار و همچنین مقام‌هایی که در نقض‌های فاحش حقوق بشری علیه مردمان روهینجا مسوولیت داشتند، اعمال شود. نباید منافع اقتصادی به بهای پایمال شدن حقوق بشر دنبال شود.

در همین حال مرزوقی داروسمان، رئیس کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی مستقل سازمان ملل در میانمار گفت: نقض‌های جدی حقوق بشری و بشردوستانه در میانمار به وقوع پیوسته است. میانمار در تعهدات خود طبق کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی، از تحقیق و تصویب قانون مؤثر در مجازات و مجرم شناختن نسل‌کشی ناکام مانده است. این کمیته دریافته است که نیروهای مسلح میانمار همچنان به جنایات طبق قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهند.

او افزود: این نتیجه‌گیری قبلی ما را تأیید می‌کند که چرخه مصونیت از مجازاتی که نیروهای امنیتی میانمار دارند، آن‌ها را قادر ساخته و در حقیقت ترغیب می‌کند تا به این رفتار سزاوار سرزنش ادامه دهند. آزار و اذیت جامعه روهینجا در میانمار بی‌وقفه ادامه می‌یابد و این امر بازگشت نزدیک به یک میلیون آواره روهینجا در بنگلادش را عملا “غیرممکن” می‌سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =