کد خبر : 187871
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
-

پرهیز از برداشت زودهنگام محصولات

پرهیز از برداشت زودهنگام محصولات

به گزارش قائم آنلاین، معمولا فعالیت در امر تولید کاری دشوار و پردغدغه‌ای است به‌ویژه اگر در بحث کشاورزی باشد، به این دلیل که اگر همه کارها هم طبق روال پیش رود باز هم مسائلی ازجمله باران و سرما ممکن است شرایط تولید را برهم بزند. کشاورزان مازندران باتوجه به شرایط اقلیمی استان جدا از

به گزارش قائم آنلاین، معمولا فعالیت در امر تولید کاری دشوار و پردغدغه‌ای است به‌ویژه اگر در بحث کشاورزی باشد، به این دلیل که اگر همه کارها هم طبق روال پیش رود باز هم مسائلی ازجمله باران و سرما ممکن است شرایط تولید را برهم بزند.

کشاورزان مازندران باتوجه به شرایط اقلیمی استان جدا از هزینه‌های تولید و مشکلاتی که هر روز بر آن افزوده می‌شود هر سال با مشکلات متعددی مواجه هستند که این موضوع موجب شده خسارت‌هایی به آنان وارد شود.

یکی از مشکلاتی که همه ساله کشاورزان را رنج می‌دهد این است در ایام تولید و باتوجه به عرضه محصولات در بازار با کاهش قیمت محصول مواجه هستند که این موضوع به‌ویژه باغداران مرکبات را به سمت عرضه محصولات نوبرانه در بازار سوق می‌دهد که در برخی موارد موجب دل‌زدگی مردم از مصرف شده چراکه قند میوه به درجه‌ مطلوب نرسیده و شاید در نظر مردم این موضوع جلوه کند که میوه از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

موضوع مهمی که باغداران باید به آن توجه کنند این است نباید اقدام به عرضه میوه نارس در بازار کنند؛ چراکه دودش به چشم خودشان خواهد رفت و موجب دل‌زدگی و عدم بازارپسندی محصولات‌شان خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بحث برداشت زودهنگام ازجمله مسائلی است که با آن مواجه هستیم و دلیل اصلی که باغداران نسبت به این کار اقدام می‌کنند ترس از کاهش قیمت‌ها است.

محمدرضا شعبانی با اشاره به اینکه از برداشت زودهنگام مرکبات ناراحت هستیم، افزود: موضوع دیگر استفاده از رنگ‌افزاییی برای مرکبات است که کاملا با آن مخالف هستیم.

وی تصریح کرد: موافق برداشت زودهنگام میوه البته هر نوعی که باشد نیستیم به این دلیل موجب کاهش قیمت و دل‌زدگی خود محصول در بازار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اعلام اینکه زمان برداشت پرتقال از ۱۰ آبان ماه آغاز می‌شود، اضافه کرد: درحال حاضر شاهد عرضه محصول پرتقال در بازار هستیم که نباید زودهنگام برداشت شود، چراکه قند میوه به درجه مطلوبی نرسیده است.

شعبانی با تأکید بر ضرورت تقویت بازارهای صادراتی، خاطرنشان کرد: باید نگرانی صادرکنندگان برطرف شود و در این زمینه بحث مشوق‌های صادراتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: امسال تولید میوه‌هایی ازجمله مرکبات، سیب و کیوی از وضعیت خوبی برخوردار بوده و به فراوانی داریم که اگر باغداران متضرر شود باتوجه به افزایش هزینه‌های تولید چاره‌ای جز قطع درختان و یا فروش زمین ندارند.

 این روزها باغداران مازندران چشم انتظار این هستند هرچه سریع‌تر بتوانند به مزد زحمت خود برسند، چراکه برای تولید هزینه‌های بسیاری کردند و در غیر این صورت مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =