کد خبر : 187894
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
-

هیچ بهانه‌ای برای به سرانجام نرسیدن زباله‌سوز ساری قابل‌قبول نیست

هیچ بهانه‌ای برای به سرانجام نرسیدن زباله‌سوز ساری قابل‌قبول نیست

به گزارش قائم آنلاین، مهدی رازجویان پیش‌ازظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه پسماند استان مازندران اظهار کرد: استان ما از نظر جغرافیایی و فاصله اندک با البرز و همجواری با دریا، در بحث زمین دارای ارزش ریالی بالایی است. وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانستیم مشکل پسماند را مدیریت کنیم، افزود: نباید انتظار داشته باشیم یک

به گزارش قائم آنلاین، مهدی رازجویان پیش‌ازظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه پسماند استان مازندران اظهار کرد: استان ما از نظر جغرافیایی و فاصله اندک با البرز و همجواری با دریا، در بحث زمین دارای ارزش ریالی بالایی است.

وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانستیم مشکل پسماند را مدیریت کنیم، افزود: نباید انتظار داشته باشیم یک ساله آن را جبران کنیم باید فرصت بیشتر و وقت بیشتری نیز بگذاریم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه زباله‌سوز ساری چند سالی که در حال اجرا اما به بهره‌برداری نرسیده است، افزود: این امر یک سری تبعاتی در پی داشت و مردم هم انتظاراتی داشتند، ای کاش در شهرداری به دفن بهداشتی زباله بیشتر توجه می‌کرد که راحت هم می‌شد تا مسائل را جمع‌بندی کرد.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون برای زباله‌سوز بحث ریال بود چون اعتبار نبوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت در سطح استان در خصوص بحث پسماند، این حساسیت‌ها به تهران انتقال داده و کارگروهی تشکیل شد که به رقم ریالی خوبی هم رسید و در هفته گذشته به تخصیص اعتبار برای زباله‌سوز استان رسیدیم.

رازجویان با اشاره به اینکه این اعتبار علاوه بر ساری و نوشهر برای همه شهرهای استان در خصوص بحث پسماند اخذ می‌شود، افزود: در شهر ساری شهرداری و شورا ۲۰ میلیارد تومان برای زباله‌سوز در نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه تاکنون امیدی برای به سرانجام رسیدن زباله‌سوز ساری نداشتم، یادآور شد:
تا الان بحث اعتبار بود ولی دیگر بحث ریالی حل شده است و باید عزم‌ها برای به سرانجام رسیدن آن جزم شود، پیگیری‌های زیادی نیز صورت گرفت.

معاون عمرانی استاندار مازندران به مصوبه دولت در هفدهم مهرماه در خصوص دادن اعتبار به بحث پسماند استان‌های شمالی اشاره کرد و افزود: با این امر در اجرای پروژه نباید مشکلی داشته باشند باید پروژه‌ها با جدیت بیشتری به سرانجام برسد و به قول معروف دیگر بهانه‌ای قابل قبول نیست.

این مسؤول در ادامه به اهمیت دفن بهداشتی توسط شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: از منابع استان نیز ۳۸ میلیارد تومان برای زباله‌سوز ساری اختصاص داده شده است، اکنون همه نگرانی‌ها مرتفع شده و هیچ مشکل اقتصادی برای این پروژه وجود ندارد.

رازجویان در ادامه به پسماند کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: تولید پسماند کشاورزی بیشتر از حجم تناژ پسماند خانگی است، در جلسه آتی پسماند، گزارشی مدون از اقدامات در زمینه آتش‌زدن کاه و کلش و زباله و پسماند کشاورزی ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به زباله‌های عفونی و بیمارستانی اظهار کرد: بی‌خطر سازی زباله‌های استانی باید به سرانجام برسد، بی‌خطر سازی زباله‌های بیمارستان‌ها انجام می‌شود اما در درمانگاه‌ها و مطب‌ها هنور کامل نشده است و آلودگی‌هایی را ایجاد می‌کند که قابل جبران نیست.

* گزارش زباله‌سوز ساری

در این جلسه عندلیب مجری طرح زباله سوز ساری نیز گزارشی از این پروژه ارائه داد و گفت: کل اعتبار  نیروگاه ۳۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۱۸ میلیون دلار سهم شهرداری است و ۳۰ میلیارد تومان نیز مبلغ ابنیه است، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از بخش ارزی قرارداد مانده است تا به شریک طرح  پرداخت شود و همچنین ۶۵ میلیارد تومان جهت تاسیسات زیرساختی و ابنیه خط انتقال آب،گاز پست برق خرید زمین تفکیک زباله نیاز است، پیشرفت نصب تجهیزات نیز ۲۲ درصد بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =