کد خبر : 187896
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
-

لزوم آگاهی‌بخشی در استفاده از گیاهان دارویی

لزوم آگاهی‌بخشی در استفاده از گیاهان دارویی

به گزارش قائم آنلاین، از گذشته‌های دور تاکنون بیماری معضلی است که به سراغ همه انسان‌ها آمده و از بدو تولد تا زمان مرگ فردی را نمی‌یابید که دچار یک یا چند نوع بیماری نشده باشد. در قرن اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی برای درمان هر بیماری دارو تولید شد، به طوری که در

به گزارش قائم آنلاین، از گذشته‌های دور تاکنون بیماری معضلی است که به سراغ همه انسان‌ها آمده و از بدو تولد تا زمان مرگ فردی را نمی‌یابید که دچار یک یا چند نوع بیماری نشده باشد.

در قرن اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی برای درمان هر بیماری دارو تولید شد، به طوری که در حال حاضر فقط تعداد انگشت شماری از انواع بیماری‌ها وجود دارند که دارویی قطعی برای درمانشان وجود ندارد.

البته اغلب داروهای شیمیایی موجود با عوارض مختلف همراه هستند، ولی چاره چیست؟ بیمار می‌خواهد درد را از خود دور کند، به همین دلیل پی هر چیزی را به تن خود می‌مالد، تا از حال موجود و وضعیت بدحالی فاصله بگیرد.

امروزه پزشکان و متخصصان زیادی در رشته‌های مختلف عمومی و تخصصی در مطب، کلینیک و بیمارستان‌ها برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان و درمانشان حاضر و ناظر هستند و داروهای مختص هر بیماری را تجویز می‌کنند .

نسل امروز فکر می‌کنند برای درمان بیماری‌ها فقط یک راه وجود دارد، ولی با کمی تأمل درمی‌یابیم که تنها راه معالجه بیماری‌ها فقط این نیست، شاید متعجب شوید ولی در ادامه به راه دیگر پی می‌برید، در این خصوص گفت‌و‌‌گویی با حکیمه خلیلی متخصص با تجربه طب اسلامی سنتی اهل شهرستان قائم‌شهر ترتیب داده شده است .

این متخصص در این باره می‌گوید: من به دلیل علاقه ذاتی به تحقیق و پژوهش از جوانی تاکنون که حدود ۵۵ سال دارم، به دنبال راهکاری برای درمان بدون عارضه بیماری‌ها بودم، از این رو سعی کردم بدانم در دین مقدس اسلام چه راهکارهایی برای درمان انواع بیماری‌ها وجود دارد.

*شفای دردها در طب اسلامی نهفته است

وی ادامه داد؛ من با مراجعه به کتاب‌های دیرین طب اسلامی و آموزش در دانشگاه صنعتی شریف در رشته تحقیق و پژوهش طب اسلامی، دریافتم که درمان همه بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج در طب اسلامی سنتی نهفته است.

خلیلی افزود: برای اثبات این ادعا اگر برگردیم به دوران زندگی پیامبرخاتم که از پیشرفت تکنولوژی و داروهای شیمیایی خبری نبود، به این مهم خواهیم رسید که ایشان با طب اسلامی برای هر دردی شفایی داشت.

من با مراجعه به کتاب‌های دیرین طب اسلامی و آموزش در دانشگاه صنعتی شریف در رشته تحقیق و پژوهش طب اسلامی، دریافتم که درمان همه بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج در طب اسلامی سنتی نهفته است.

* طب اسلامی سنتی و داروهای گیاهی

این متخصص یادآور شد: خداوند در قرآن به این نکته که بر روی زمین و آسمان برای شما نعمات فراوان فراهم شده است، اشاره کرد، نتیجه تحقیقات من هم همین بود که درمان همه دردها در گیاهان دارویی است، مازندران هم به علت دارا بودن اقلیم خاص مملوو از گیاهان بی‌نظیر دارویی است .

*به دنبال علت بیماری‌ها هستیم 

وی بیان کرد: منشأ طب مدرن تجربه است، این علم به دنبال علت نمی‌گردد بلکه به‌دنبال معلول است، ولی مبنای طب اسلامی سنتی پیامبر و امام است، این علم به دنبال علت بیماری‌هاست که اگر رفع شود، آن مرض خود به خود دور خواهد شد.

*درمان عفونت بسته در طب اسلامی 

خلیلی با اشاره به اینکه به‌طور کلی دو نوع عفونت باز و بسته داریم، اظهار کرد: عفونت باز  هم در طب مدرن و هم در طب اسلامی درمان خواهد شد، ولی عفونت مهم نوع یک یا هم بسته فقط به روش طب اسلامی درمان خواهد شد.

*درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در طب اسلامی 

وی با اعلام اینکه تبدیل خون غلیظ و اسیدی به قلیایی تنها در طب اسلامی سنتی ممکن است، گفت: از آنجایی که هنوز دارویی برای این کار کشف نشده، ما در طب اسلامی با چند نسخه خون اسیدی را به قلیایی تبدیل خواهیم کرد.

خلیلی اضافه کرد: درمان در طب اسلامی با استفاده از تجویز داروهای دست‌ساز و عرقیجات گیاهی به همراه رعایت نکات بهداشتی و استفاده از تجربه به اصطلاح قدیمی‌ترها ممکن است، ما بیماران دکتر جواب کرده زیادی را دیدیم که درمان شدند.

* طب اسلامی؛ مظلوم‌ترین طب در جهان

متأسفانه طب اسلامی مظلوم‌ترین طب در جهان است که هنوز ناشناخته بوده و درست تعریف نشده است، گرچه موانع در این راه زیاد است اما مردم باید در این زمینه آگاهی کسب کنند.

متخصص طب اسلامی و سنتی اذعان داشت: متأسفانه طب اسلامی مظلوم‌ترین طب در جهان است که هنوز ناشناخته بوده و درست تعریف نشده است، گرچه موانع در این راه زیاد است اما مردم باید در این زمینه آگاهی کسب کنند.

* فاصله گرفتن مردم از طب اسلامی

وی با اشاره به اینکه همه می‌دانیم اسپند دود کردن در خانه باعث از بین رفتن میکروب‌ها می‌شود، گفت: ولی از اینکار تا حدود زیادی فاصله گرفتیم، در گذشته سن در افراد به صد سال می‌رسید و تعداد زاد و ولد در خانواده‌ها زیاد بود، ولی الان تا دل‌تان بخواهد مرگ زودهنگام داریم و تعداد فرزندان به یک تا دو نفر رسید.

خلیلی با اعلام اینکه برای آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه توجه به طب اسلامی باید تبلیغات را بیشتر کنیم، افزود: خودمان باید به دادخودمان برسیم، در این راه باید مستندسازی انجام شود، داروهای گیاهی بدون کوچک‌ترین عوارض شفای بیماری‌ها هستند.

*لزوم توجه به طب اسلامی و سنتی

این متخصص با تأکید بر توجه به طب اسلامی، اظهار کرد: بهداشت جهانی طب سنتی را بی‌نظیر اعلام کرد، البته قبول داریم که هزینه‌های درمان در این طب کمی بالاست ولی نتیجه‌اش صد درصد و مثمرثمر خواهد بود، مردم به دلیل عدم آگاهی و اعتماد از این وادی دور ماندند.

*مازندران مملو از گیاهان دارویی 

وی اضافه کرد: در استان مازندران گیاهان دارویی مناطق بالادست و کوهی کیفیت بالاتری نسبت به گیاهان پایین دست در دشت‌ها دارند، شاید بسیاری از شما گیاهانی چون پونه، آویشن و نوره را بشناسید که هر کدام دارای خاصیت‌های درمان‌گر هستند.

در استان مازندران گیاهان دارویی مناطق بالادست و کوهی کیفیت بالاتری نسبت به گیاهان پایین دست در دشت‌ها دارند، شاید بسیاری از شما گیاهانی چون پونه، آویشن و نوره را بشناسید که هر کدام دارای خاصیت‌های درمان‌گر هستند.

* لزوم آگاهی بخشی در استفاده از گیاهان دارویی

خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر من و تیم اجرایی طب اسلامی سنتی با تولید و ساخت گیاهان دارویی بیماران به‌خصوص دارای بیماری‌های صعب العلاج را ویزیت می‌کنیم، گفت: از کشورهای خارج و اکثر شهرهای ایران بیماران زیادی به من مراجعه کرده و درمان می‌شوند، مراجعات حضوری و غیرحضوری است و پس از تکمیل دوره درمان ما را به دیگران معرفی می‌کنند که این همان آگاهی بخشی است.

متخصص طب اسلامی سنتی در پایان گفت: در طب اسلامی سنتی، ما چیزی از خودمان نداریم با تکیه برقرآن و طب اسلامی نسخه می‌نویسیم، قرآن شفا و نوری برای مردم است، برای یک سرماخوردگی ساده که درمانش ترکیب عصاره آویشن با لیمواست گرفته تا سرطان راهکار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − هفت =

سرور مجازی چهارشنبه , ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

ممنون استفاده از گیاهان به هر دلیلی مفید

پارتیشن تک جداره چهارشنبه , ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

واقعا سایت بسیار خوبی دارین ممنونم