کد خبر : 187731
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
-

هفته‌ای به نام خوشنویسی و هنری که رنگ می‌بازد

هفته‌ای به نام خوشنویسی و هنری که رنگ می‌بازد

به گزارش قائم آنلاین، هنر خوشنویسی از جمله هنرهایی است که به نوعی زبان خاص شاخص‌ترین هنر به دلیل تجسم کلام وحی در بین مسلمانان است و از دوران مختلف مورد توجه ویژه بوده است. از ۲۳ تا ۳۰ مهر ماه به نام هفته خوشنویسی نام‌گذاری شده است؛ هفته‌ای که اگر چه تلاش می‌شود تا

به گزارش قائم آنلاین، هنر خوشنویسی از جمله هنرهایی است که به نوعی زبان خاص شاخص‌ترین هنر به دلیل تجسم کلام وحی در بین مسلمانان است و از دوران مختلف مورد توجه ویژه بوده است.

از ۲۳ تا ۳۰ مهر ماه به نام هفته خوشنویسی نام‌گذاری شده است؛ هفته‌ای که اگر چه تلاش می‌شود تا برپایی نمایشگاه‌های مختلف از این هنر، همایش‌ها، گردهمایی‌ها و دورهم‌اندیشی‌ها این هنر سرپا نگه داشته شود؛ اما نمی‌توان به راحتی از تاثیرات ارتباطات روز و مدرن بر دنیای خوشنویسی گذشت.

به همین مناسبت و با هدف بزرگداشت و نکوداشت هفته خوشنویسی، نمایشگاه خوشنویسی با موضوع اربعین، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا و انجمن خوشنویسان این شهرستان در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برپا شد تا ضمن نمایش آثار مختلف از هنرمندان شهرستان، از فراموشی و رنگ باختن این هنر جلوگیری شود.

خوشنویسی هنر بزرگی است که باید توسعه و تقویت یابد

امام جمعه نکا در آیین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی در نکا گفت: توجه به هنر و هنرمندان که برای اعتلای اسلام و انقلاب تلاش دارند از جمله وظایف مهمی است که برعهده مسؤولان است و باید در این راستا بیش از پیش تلاش شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی اظهار کرد: روی کار آمدن  کامپیوتر و تایپ، موجب توجه کمتر به هنر خوشنویسی با دست شده است و باید تلاش شود تا از فراموشی این هنر جلوگیری شود.

وی افزود: هنر خوشنویسی در شهرستان نکا با تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا و انجمن خوشنویسان این شهرستان به جایگاه مناسبی رسیده است و باید در ادامه راه برای بسط و گسترش آن تلاش شود.

امام جمعه نکا بیان داشت: نمایشگاه خوشنویسی با موضوع اربعین هم گامی برای اعتلای اسلام و ارزش‌های آن است که در نکا برپا شد و گامی مهم برای توسعه هنر اسلامی و انقلابی است.

هنر خوشنویسی، پرورش ذوق هنری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا در حاشیه برپایی این نمایشگاه با بیان اینکه هنر خوشنویسی، پرورش ذوق هنری مسلمانان است؛ گفت: باید تلاش شود تا این هنر در دوران مختلف سرپا باشد و این هنر در جامعه بسط و گسترش یابد.

مهدی روحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: اگر چه در سال‌های اخیر به واسطه پیشرفت تکنولوژی شاهد کم رونقی هنر خوشنویسی با دست در جامعه هستیم؛ اما این تکنولوژی نباید مانع یادگیری و آموزش هنر در بین جوانان و نوجوانان شود.

وی افزود: تلاش برای برپا نگه داشتن هنر خوشنویسی هم‌پای هنرهای دیگر باید مورد توجه باشد و در این راستا برپایی نمایشگاه گامی برای پررونق کردن هنر خوشنویسی در جامعه باشد.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی اربعین با ۳۳ اثر از هنرمندان نکایی

رئیس انجمن خوشنویسان این شهرستان نکا هم با اشاره به برپایی نمایشگاه خوشنویسی با ۳۳ اثر از هنرمندان نکایی یادآور شد: نمایشگاه خوشنویسی با موضوع اربعین در هفته خوشنویسی، با ۳۳ اثر از ۲۲ هنرمندان با ذوق نکایی برپا شد.

فریبرز نوری در خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: ۲۳ تا ۳۰ مهر ماه هفته خوشنویسی است و تلاش شد تا در این هفته با برپایی نمایشگاه خوشنویسی با موضوع اربعین در نکا، این هنر در جامعه بسط و گسترش بیشتری یافته و از هنرمندان حمایت شود.

وی گفت: آشنایی مردم با هنر و حمایت از هنرمندان از مسائل و اهداف مهم برای برپایی این نمایشگاه بوده است که امیدواریم با گسترش و توسعه این نمایشگاه‌ها شاهد توجه بیشتر به هنر و هنرمند باشیم.

به گزارش فارس، نمایشگاه خوشنویسی با موضوع اربعین از دوشنبه ۲۹ مهر ماه در گالری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برپا و تا پنج‌شنبه دوم آبان ماه برپا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − سه =