کد خبر : 187684
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
-

رحیمی‌جهان‌آبادی: موضع ایران برای گفت‌وگو با عربستان، عقلانی و مبتنی بر منافع منطقه است

رحیمی‌جهان‌آبادی: موضع ایران برای گفت‌وگو با عربستان، عقلانی و مبتنی بر منافع منطقه است

به گزارش قائم آنلاین، جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو ، درباره اعلام آمادگی‌ وزیر خارجه جهت سفر به عربستان با هدف کاهش تنش ها در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرف این سال‌ها و در این ۴۰ سال همیشه به دنبال گفت‌وگو و رفع مشکلات میان خود با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای همسایه

به گزارش قائم آنلاین، جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو ، درباره اعلام آمادگی‌ وزیر خارجه جهت سفر به عربستان با هدف کاهش تنش ها در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرف این سال‌ها و در این ۴۰ سال همیشه به دنبال گفت‌وگو و رفع مشکلات میان خود با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای همسایه عربی بوده است.

وی افزود: اگر به مواضع ایران در خلال حوادثی مانند حمله آمریکا به عراق و اشغال کویت توسط صدام نگاه کنیم شاهد هستیم که این موضع گیری‌ها همه عادلانه و مبتنی بر منافع منطقه بوده است. دولت جدید عربستان سعودی بعد از فوت ملک عبدالله یک سیاستی را در قبال ایران و تحولات منطقه پیش گرفته تا موجب ایجاد تنش در روابط و کاهش روابط با ایران شود. اگر هیئت حاکمه عربستان رفتار معقولانه‌تری از خود نشان دهد و برای حل مشکلات منطقه آمادگی داشته باشد دولت ایران هم مانند همیشه دارای موضع گیری عقلانی و منطقی خواهد بود. همیشه این آمادگی از سوی ایران بوده که مشکلات میان دو کشور بزرگ اسلامی برطرف شود.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: در پی حوادث اخیر منطقه مشخص شد که دل بستن برخی کشورهای منطقه به آمریکا و حمایت‌های آن کار درستی نیست و این حمایت‌ها هیچ جایگاهی برای تامین امنیت منطقه ندارد و کشورهای منطقه باید از طریق گفت و گو و تفاهم با هم مشکلات را حل کنند تا امنیت در منطقه برقرار شود. این زمینه گفت‌وگو میان ایران و عربستان در حال فراهم شدن است. موضع گیری‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این حوزه موضع گیری‌های منطقی و مبتنی بر منافع کشورهای منطقه بوده است.

رحیمی جهان آبادی در پایان اضافه کرد: طرح موضوع ابتکار صلح هرمز از سوی رئیس جمهور که موضوعاتی همچون تنش زدایی با عربستان و کشورهای منطقه را در برمی‌گیرد می‌تواند در این حوزه تاثیر گذار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =