کد خبر : 187737
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
-

ارزیابی مثبت انجمن آموزش دندانپزشکی اروپا از دانشکده دندانپزشکی تهران

ارزیابی مثبت انجمن آموزش دندانپزشکی اروپا از دانشکده دندانپزشکی تهران

به گزارش قائم آنلاین، دکتر امیررضا رکن در نشست خبری که امروز در خصوص کسب رتبه برتر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران در رتبه بندی شانگهای و بازدید هیئت اروپایی از این دانشکده برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشکده فوق به عنوان قدیمی‌ترین دانشکده دندانپزشکی در کشور، از سال ۱۳۰۹ در قالب مدرسه دندانسازی شروع

به گزارش قائم آنلاین، دکتر امیررضا رکن در نشست خبری که امروز در خصوص کسب رتبه برتر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران در رتبه بندی شانگهای و بازدید هیئت اروپایی از این دانشکده برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشکده فوق به عنوان قدیمی‌ترین دانشکده دندانپزشکی در کشور، از سال ۱۳۰۹ در قالب مدرسه دندانسازی شروع به کار کرده و مدتی تحت نظر مدرسه طب (دانشکده‌پزشکی کنونی) فعالیت داشته است، گفت: از سال ۱۳۳۵ دانشکده پزشکی به عنوان یک دانشکده مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است.

دکتر رکن با تاکید بر اینکه دارای مدرن ترین و بزرگترین دانشکده دندان پزشکی در کشور به لحاظ زیر بنا نیز هستیم، تشریح کرد: پردیس یک دانشکده با ۶ هزار متر زیر بنا در خیابان قدس، پردیس شماره ۲  در خیابان امیرآباد با ۲۲ هزار متر زیربنا، و پردیس شماره ۳ (بین الملل) با پنج هزار متر زیربنا، مجموعه فضای دانشگاهی این دانشکده را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ این دانشکده در نظام رتبه بندی شانگهای، اضافه کرد: دانشکده‌های دندانپزشکی در دانشگاه‌های شهید بهشتی و آزاد اسلامی رتبه ۲۰۱ تا ۳۰۰ را کسب کردند.

دکتر رکن افزود: در رتبه بندی‌های جهانی، معیارهایی از قبیل کیفیت آموزش، اعضای هیئت علمی، خروجی پژوهشی، کیفیت مقالات و میزان استنادات به آنها و سرانه عملکرد دانشکده در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز رتبه بین ۴۰۱ تا ۵۰۰ را بین تمام دانشگاه های دنیا در رتبه بندی تایمز کسب کرده است، اضافه کرد: از انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا درخواست کردیم دانشکده ما را به لحاظ علمی و سایر معیارها مورد ارزیابی قرار دهند که البته این وظیفه از سوی آنها به صورت داوطلبانه انجام شده و دارای هزینه ها و مراحل خاص خود است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این هیات اروپایی یک هفته در دانشکده ما مستقر شدند و ما نیز اطلاعات دانشکده را در قالب یک کتابچه ۲۰۰ صفحه‌ای در اختیار آنها قرار دادیم. این در حالی است که استقرار آنها در دانشکده به منظور راستی آزمایی اطلاعات بود. و پس از این مدت‌ آنها دانشکده‌ ما را دارای استانداردهای دانشکده‌های دندانپزشکی خوب اروپا ارزیابی کردند.

دکتر رکن در ادامه اظهار کرد:‌ یکی از اهداف ما در دولت دوم دکتر روحانی توجه ویژه به ارتقاء کیفیت دوره‌ی آموزشی دندانپزشکی عمومی (۶ ساله)  بود، به این دلیل که در دوره‌های قبلی پیشتر به دوره‌های تخصصی توجه کرده بودیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ سال گذشته  ۳۵ نفر در آزمون رزیدنتی که بعد از پایان دوره عمومی دندانپزشکی برگزار می‌شود پذیرفته شدند . این در حالی است که معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ نفر در این آزمون قبول می‌شوند و این نشانه ارتقاء کیفیت آموزش در دوره‌ عمومی بوده است.

دکتر رکن با اشاره به این که این دانشکده در منطقه ۱۰ آمایش وزارت بهداشت و همراه با دانشکده‌های دندانپزشکی شاهد، ارتش، شهید بهشتی، و آزاد در یک منطقه قرار دارد گفت:‌ از ۱۰ نفر برتر امتحان جامع علوم پایه نیز ۶ نفر از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران بودند.

وی همچنین درخشش دانشجویان این دانشکده در المپیادهای علمی و کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز و نیز تحصیل ۱۳ دانشجوی استعداد درخشان به صورت همزمان در رشته‌ی دندانپزشکی و رشته بهداشت دهان و دندان را یاد آور شد و افزود: بعد از دوره عمومی آزمون برد تخصصی برگزار می‌شود که تمام ۴۰ شرکت کننده این آزمون پذیرفته شدند.

فعالیت دانشکده در ۱۲ گروه آموزشی/ اضافه شدن گروه ایمپلنت‌های دندانی در سال آینده

دکتر رکن با بیان این که ۱۲ گروه آموزشی در شته‌های مختلف تخصصی فعالیت دارند و گروه ایمپلنت‌های دندانی مصوب دانشگاه نیز در سال آینده شروع کار خواهند کرد گفت: همچنین ۱۰ رشته فلوشیب، (توانمند سازی دوره تخصصی) در دانشکده فعالیت دارد.

وی برخی از امتیازهای این دانشکده را دارنده اولین و تنها دارنده اتاق عمل سرپایی در بخش کودکان ، مرکز جراحی‌هیا پیشرفته، جمجمه ، فک و صورت، مرکز آموزش دیجیتال بن تیس تری سیستم دیجیتال اچ‌آی اف برشمرد و افزود: این دانشکده همچنین اولین و تنها دانشکده مجهز به سیستم داروخانه، سیستم استریلیزاسیون مرکزی ، و پژوهشکده و مرکز آزمایش رفرنس مواد است و مرکز رشد دندانپزشکی و مواد نیز دارای ۱۰ شرکت دانش بنیان بوده و تحت نظر این دانشکده فعالیت می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر آن که بعد از ورود ایمپلنت‌ها در دندانپزشکی انقلاب نخست در این حوزه رخ داده و مفاهیم عوض شده انقلاب بعدی را نیز آموزش دیجیتال دنتیستری دانست و گفت: دانشکده دارای بزرگترین آرشیو ضایعات پاتولوژیک دهان و فک در ایران است که از سال ۱۳۴۵ تاکنون گرد آوری شده و دارای ۱۳ هزار  نمونه است.

دکتر رکن سپس به برخی از آمار و ارقام اشاره کرد و گفت: ۱۶ دانشجوی فلوشیپ، ۱۳ دانشجوی MDPHD ، بیست و هفت دانشجوی PHD و ۱۱۲ دانشجوی تخصصی است. همچنین ۴۸۶ نفر دانشجوی دوره عمومی در پردیس امیرآباد و ۳۲۹ نفر در پردیس خانی آباد تحصیل می‌کنند که از این میان ۶۶ نفر آنها دانشجوی خارجی هستند .

به گزارش ایسنا، در کلینیک دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ( کلینیک آموزشی) دانشجویان دندانپزشکی در نوبت صبح و در کلینیک تخصصی نیز اعضای هیات علمی دانشکده از ساعت ۳ و نیم  تا ۸ و نیم شب خدمات درمانی ارائه می‌دهند. که این خدمات دو سوم تعرفه خصوصی ارائه می‌شود و روزانه صد مراجعه کننده جدید به این کلنیک مراجعه می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =