کد خبر : 187717
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
-

آمازون هم به جنگ “دیپ‌فیک” می‌رود

آمازون هم به جنگ “دیپ‌فیک” می‌رود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از انگجت، دیپ فیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمه‌های ” یادگیری عمیق” و “جعلی”، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش مصنوعی است تا با استفاده از آن تصاویری جعلی از یک انسان ساخته شود. با پیشرفت روز افزون دنیای فناوری امروز هم انتشار اخبار و چهره‌های جعلی افزایش یافته است. در این راستا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از انگجت، دیپ فیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمه‌های ” یادگیری عمیق” و “جعلی”، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش مصنوعی است تا با استفاده از آن تصاویری جعلی از یک انسان ساخته شود. با پیشرفت روز افزون دنیای فناوری امروز هم انتشار اخبار و چهره‌های جعلی افزایش یافته است.

در این راستا فیسبوک از پیش از این به مبارزه با این تکنیک پرداخته بود که حال خبر رسیده که خدمات وب آمازون هم به فیسبوک ملحق می‌شود.

فیسبوک هم در تلاش برای مبارزه با دیپ‌فیک، کمک‌های بیشتری خواهد کرد. آمازون در این چالش هم به عنوان شریک فنی فیسبوک و هم به عنوان عضوی از یک کمیته برای رویایی با دیپ‌فیک حضور خواهد یافت.

همچنین آمازون متخصصانی را در حوزه “یادیگیری ماشین” پیشنهاد خواهد داد تا راهنمایی‌های فنی خود در کمک به این چالش را ارائه دهند. علاوه بر آن یک اعتبار نقدی یک میلیون دلاری را به تیم‌های متخصص ارائه خواهد داد تا برای کارهای تشخیص دیپ‌فیک از آن استفاده کنند.

قرار است در این چالش دو استاد دانشگاه هم به عنوان مشاوران دانشگاهی پروژه شرکت کنند.

در همین زمان، فسیبوک هم پنج هزار نمونه‌ ویدئویی مورد نیاز را در اختیار محققان قرار می‌دهد تا به تشخیص دیپ‌فیک کمک کند.

این ویدئوها تنها در دستیابی به ترفندهای مبتنی بر هوش مصنوعی کمک خواهد کرد ولی اطلاعات کامل در زمان انتشار کامل چالش ارائه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =