کد خبر : 187456
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
-

وضعیت فوق‌العاده به شمال و جنوب پایتخت شیلی گسترش می‌یابد

وضعیت فوق‌العاده به شمال و جنوب پایتخت شیلی گسترش می‌یابد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، سباستین پینه‌را، رئیس جمهوری شیلی در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت: ما با یک دشمن قدرتمند که می‌خواهد از خشونت بدون محدودیت استفاده کند، در نبرد هستیم. وی تایید کرد، وضعیت فوق‌العاده که شنبه شب برای سانتیاگو، پایتخت اعمال کرده و ارتش را به خیابان‌ها کشانده، تا شمال

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، سباستین پینه‌را، رئیس جمهوری شیلی در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت: ما با یک دشمن قدرتمند که می‌خواهد از خشونت بدون محدودیت استفاده کند، در نبرد هستیم.

وی تایید کرد، وضعیت فوق‌العاده که شنبه شب برای سانتیاگو، پایتخت اعمال کرده و ارتش را به خیابان‌ها کشانده، تا شمال و جنوب پایتخت گسترش می‌یابد.

اعتراضات در شیلی که دو هفته قبل با حضور دانشجویان در این کشور آغاز شده در اعتراض به افزایش قیمت حمل و نقل عمومی صورت گرفته است.

رئیس جمهوری شیلی همچنین گفت، مترو و سیستم اتوبوس‌رانی سانتیاگو از امروز (دوشنبه) فعالیت خود را آغاز می‌کند. دوشنبه روز سختی است. ما می‌دانیم که عاملان این آشوب‌ها نوعی سازمان مجرم و تبهکار است.

در همین حال، آندرس چادویک، وزیر کشور شیلی در یک نشست خبری گفت، تصمیم برای گسترش وضعیت فوق‌العاده به شمال و جنوب پایتخت در بحبوحه افزایش خشونت‌ها و تخریب‌ها گرفته شده است. روز یکشنبه ۴۰ سوپرمارکت و سایر مغازه‌ها غارت شدند. تعداد نیروهای ارتش و پلیس در پایتخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن هستند و در صورت لزوم افزایش می‌یابند. در جریان ناآرامی‌های اخیر ۱۰ تن کشته شدند.

دادستان‌ها می‌گویند، ۱۴۶۲ تن تا اواسط بعدازظهر یکشنبه در ارتباط با راهپیمایی‌های اعتراضی این روز بازداشت شده‌اند که ۶۱۴ تن از آنها از سانتیاگو هستند.

ژنرال مسئول برقراری امنیت در سانتیاگو نیز اعلام کرد، منع آمد و شد دوم از ساعت ۱۹ به وقت محلی روز یکشنبه آغاز شده و در ساعت ۶ صبح به وقت محلی امروز پایان می‌یابد. نخستین منع آمد و شد روز شنبه از ساعت ۲۲ به وقت محلی آغاز و در ساعت ۷ صبح روز بعد تمام شد.

در همین حال به آتش کشیده شدن یک کارخانه نساجی در نزدیکی سانتیاگو مرگ دست کم پنج نفر را به همراه داشته است.

این کارخانه همزمان با ناآرامی در سانتیاگو و تظاهرات ضددولتی به وسیله عده‌ای که قصد تخریب و دزدی از آن را داشتند، به آتش کشیده شد.

پیش از این نیز سه نفر در آتش سوزی یک سوپرمارکت در سانتیاگو جانشان را از دست دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 5 =