کد خبر : 187426
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
-

واشنگتن: از حق مردم لبنان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم

واشنگتن: از حق مردم لبنان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم

به گزارش قائم آنلاین، شبکه “الحره” آمریکا به نقل از یکی از مسئولان در وزارت خارجه این کشور بدون افشای هویت وی، اعلام کرد: دهه‌ها انتخاب‌های بد و فساد در لبنان، کشور را در آستانه فروپاشی سیاسی قرار داده است و ما از حق لبنانی‌ها برای انجام تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم. وی افزود: پایبندی به

به گزارش قائم آنلاین، شبکه “الحره” آمریکا به نقل از یکی از مسئولان در وزارت خارجه این کشور بدون افشای هویت وی، اعلام کرد: دهه‌ها انتخاب‌های بد و فساد در لبنان، کشور را در آستانه فروپاشی سیاسی قرار داده است و ما از حق لبنانی‌ها برای انجام تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم.

وی افزود: پایبندی به اجرای اصلاحات اساسی می‌تواند درب‌ها را به روی حمایت بین‌المللی چند میلیارد دلاری از لبنان باز کند و این مساله به لبنانی‌ها بستگی دارد.

این مسؤول ادامه داد، وزارت خارجه آمریکا امیدوار است، این تظاهرات، لبنان را ترغیب کند تا گام‌هایی برای اصلاحات اقتصادی واقعی بردارد.

لبنان از روز پنجشنبه صحنه تظاهرات در مناطق مختلف بیروت و دیگر شهرهاست. تظاهرکنندگان نسبت به اعمال مالیات‌های جدید در بودجه ۲۰۲۰ و نیز نابسامانی وضعیت معیشیتی و اقتصادی معترض هستند.

دولت لبنان روز جمعه اعلام کرد، قانون اعمال مالیات و عوارض جدید را لغو می‌کند اما معترضان سقف مطالبات خود را تا برکناری نظام بالا برده‌اند.

همچنین سعد حریری، نخست وزیر لبنان در سایه اعتراضات روزافزون مردمی این کشور روی سند اقتصادی کار می‌کند که شامل اصلاحاتی از جمله لغو همه افزایش مالیات‌ها بر ارزش افزوده، مالیات‌های تلفن و خدمات عمومی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =