کد خبر : 187553
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
-

خالقان ۴۰ اثر عاشورایی تجلیل شدند

خالقان ۴۰ اثر عاشورایی تجلیل شدند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، خالقان ۴۰ اثر و سند ماندگار عاشورایی امروز (دوشنبه، ۲۹ مهرماه) در آیین «چله عشق» تجلیل شدند. در این مراسم از خالقان ۴۰ اثر برجسته‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، خالقان ۴۰ اثر و سند ماندگار عاشورایی امروز (دوشنبه، ۲۹ مهرماه) در آیین «چله عشق» تجلیل شدند.

در این مراسم از خالقان ۴۰ اثر برجسته‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و پژوهش، هنرهای تجسمی و ترسیمی، هنرهای دراماتیک، موسیقی و ادبیات تولید شده در پنج بخش تقدیر شد.

در بخش هنرهای تجسمی، محمود فرشچیان، محمدباقر آقامیری، حسین قوللر آغاسی، غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی و جلیل رسولی با حضور هانیه گرائیلی- مدیرکل حوزه ریاست -، مظفر پاسدار شیرازی – معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی – و سمیه توحیدلو – معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران – تجلیل شدند.

در ادامه با حضور محسن هاشمی رفسنجانی، احمد مسجدجامعی و حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی از علیرضا شجاع‌نوری، رضا کیانیان، فرامرز قریبیان، علیرضا رئیسیان، ناصر تقوایی، سیدداوود میرباقری، بهرام بیضایی، احمدرضا درویش، مهدی فخیم‌زاده، عباس کیارستمی، علی رفیعی، بهروز غریب‌پور و محمد رحمانیان در بخش هنرهای دراماتیک تقدیر شد.

در بخش ادبیات نیز با همراهی فریبزر خسروی – معاون کتابخانه – و مصطفی رحماندوست از سیدعلی موسوی گرمارودی، سیدمهدی شجاعی، قیصر امین پور، ابوالقاسم حسینجانی، قادر طهماسبی و سیدحسن حسینی قدردانی شد.

همچنین محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، لوریس چکناواریان، مجید انتظامی، صدیقه بحرانی، تورج زاهدی، فردین خلعتبری و حسام‌الدین سراج در دیگر بخش این مراسم که مربوط به بخش موسیقی می‌شد مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پایان در حوزه تالیف و پژوهش آیین «چله عشق» با حضور اشرف بروجردی – رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران -، حجت‌الاسلام حجتی کرمانی و پیروز حناچی – شهردار تهران – از سیدجعفر شهیدی، سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی، شیخ عباس قمی، محمدابراهیم آیتی، حجت‌الاسلام رسول جعفریان، محمد اسفندیاری و علی شریعتی تقدیر شد.

در این مراسم مجید انتظامی – آهنگساز و موسیقی‌دان – پس از شش سال دوری از رهبری ارکستر، قطعه «روز واقعه» را با همراهی ارکستر سمفونیک تهران در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اجرا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − سه =