کد خبر : 187525
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
-

جاماندگان بیمه سلامت از اول آبان ثبت‌نام کنند

جاماندگان بیمه سلامت از اول آبان ثبت‌نام کنند

به گزارش قائم آنلاین، رسول ظفرمند بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته بیمه سلامت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر بیمه سلامت شهرستان میاندورود برگزار شد، اظهار کرد: در هفته بیمه سلامت لازم است بار دیگر به مأموریت سازمان بیمه سلامت اشاره کنیم. وی افزود: بیمه سلامت ایران وظیفه دارد برای کاهش

به گزارش قائم آنلاین، رسول ظفرمند بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته بیمه سلامت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر بیمه سلامت شهرستان میاندورود برگزار شد، اظهار کرد: در هفته بیمه سلامت لازم است بار دیگر به مأموریت سازمان بیمه سلامت اشاره کنیم.

وی افزود: بیمه سلامت ایران وظیفه دارد برای کاهش مخاطرات مالی با گسترش و توسعه بیمه همگانی پایه سلامت، امکان بهره‌مندی عادلانه از خدمات مطلوب و اثربخش، زمینه حفظ و ارتقاء سلامت را برای همه جامعه تحت پوشش فراهم کند.

*۷ میلیون مراجعه در سال

مدیرکل بیمه سلامت مازندران تصریح کرد: حجم مراجعات در عرصه خدمت‌گیری بیمه سلامت بالاست، در استان مازندران تعداد مراجعات در این حوزه حدود ۷ میلیون بار در سال است‌،  نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ نوع خدمت در کشور برای بیمه‌شدگان وجود دارد که برای کاهش حجم مراجعات باید مدل ارائه خدمت از روش‌های سنتی به نوین تغییر دهیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: راه نظارت در این عرصه استفاده از ابراز الکترونیک در بیمه سلامت است، اجبار و الزام استفاده از پرونده و ابزار الکترونیکی برای عرضه خدمت مورد تأکید ماست.

‌*کلید خوردن ۴ پروژه مقدماتی الکترونیکی در بیمه سلامت

ظفرمند بیان کرد: از سال گذشته چهار پروژه مقدماتی شامل استحقاق‌سنجی، هم‌پوشانی، نسخه‌نویسی و سیستماتیک یا رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری کلید خورد، استحقاق‌سنجی به این مفهوم که در هنگام خدمت‌گیری در مراکز دولتی و درمانگاهی در نسخه‌نویسی پزشک عمومی با اعلام کد ملی بدون نیاز به دفترچه از سامانه استعلام گرفته می‌شود.

وی گفت: برای افراد دارای چند دفترچه رفع هم‌پوشانی صورت می‌گیرد که در این بخش در طول هر ماه  ۳۰ الی ۵۰ هزار رفع هم‌پوشانی داشتیم، این پروژه کمک می‌کند تا سازمان بیمه‌گر بداند متولی و خدمت‌گذار کدام مرکز بیمه شده است.

*واریز ۱۰ روزه مطالبات پزشکان طرح نسخه‌نویسی

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اضافه کرد: پروژه نسخه‌نویسی در برخی شهرستان‌ها شروع شد که از فوائد آن شفاف بودن مراجعین و نسخه ارسالی پزشکان بوده که بلافاصله در زمان ثبت رسیدگی انجام می‌شود و توانستیم ظرف ۱۰ روز مطالبات پزشکان را پرداخت کنیم که این خبر خوشی برای پزشکانی است که در این طرح شرکت کردند .

این مسؤول با اشاره به اینکه طرح سیستماتیک فرد را به سطوح بالاتر ارجاع داده، ادامه داد: این طرح به شفافیت پرونده پزشکی کمک می‌کند تا افراد بیمه شده به اطلاعات درمانی خودش دسترسی پیدا کنند.

*کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های سرپایی و بستری

ظفرمند گفت: پروژه‌ای که در بیمارستان دولتی و ۷۰ درصد بیمارستان‌های خصوصی کلید خورد، این است که اسناد بستری و سرپایی که زمان آن چندین ماه برای جمع آوری رسیدگی  و ارسال برای پرداخت به طول می‌انجامید، در سه ماهه تابستان امسال بصورت الکترونیک اسناد، ارسال و ناظرین رسیدگی کردند، تا بتوانیم بصورت یکپارچه در استان رسیدگی و پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: بیمه سلامت استان مازندران در راه اجرای طرح الکترونیکی رسیدگی به اسناد و پرونده‌های بستری و سرپایی در بخش ارسال و پذیرش رتبه اول را کسب کرد، فوائد این طرح در جامعه زیاد است و باید اجرا ادامه یابد .

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اضافه کرد: ممکن است برخی از بیمه شدگان سلامت در بخش استحقاق‌سنجی دچار مشکل شوند ولی بیمه شدگانی که از چند نوع بیمه استفاده کرده یا همپوشانی داشتند برای گرفتن خدمات هنوز دچار مشکل نشدند.

* جامانده‌های بیمه سلامت از اول آبان ثبت‌نام کنند

این مسؤول یادآور شد: بیمه اجباری درمان برای همه است، افرادی که در آن فرصت ثبت نام نکردند، طبق آیین‌نامه جدید از اول آبان ماه می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کرده و سپس با مراجعه به دفاتر پیشخوان وسع مالیشان سنجیده شود.

ظفرمند افزود: حق بیمه یک سال حدود ۶۰۰ هزار تومان است، افراد دارای درآمد زیر ۴۰ درصد مبنای اداره کار از پرداخت حق بیمه سلامت معاف هستند، افرادی که بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد باشند نصف حق بیمه را پرداخت می‌کنند و افراد دارای درآمد بالای صد درصد مبنا کل هزینه را پرداخت خواهند کرد.

*پرداخت سرانه ۱۳۰ هزار تومانی برای بیمه شدگان روستایی سلامت

 وی در مورد شهرستان میاندورود با جمعیت ۳۰ هزار نفری گفت: دفترچه بیمه سلامت میاندورودی‌ها روستایی محسوب می‌شوند که سرانه‌ای نزدیک به نفری ۱۳۰ هزار تومان برای هر روستایی پرداخت می‌شود، در استان مازندران  سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان  هزینه درمانی بیمه سلامت داریم که این سرمایه‌گذاری برای حفظ و ارتقای سلامت ماست.

*آغاز طرح نظارت و پیگیری شکایات مردمی

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در مورد رسیدگی به شکایات مردمی گفت:  اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم، نظارت و بازرسی مشترک با سایر سازمان‌های بیمه‌گر را هم شروع کردیم ، تخلفات نیروها شامل؛ اضافه دریافتی، برخورد نامناسب، تحمیل هزینه و غیره است.

ظفرمند گفت: جرائمی چون لغو قرارداد تا پرداخت جریمه‌های نقدی را در برخورد با کادر متخلف داشتیم، مهم‌تر از همه مذاکره و تعامل با همکار متخلف است تا بتوانیم از ایجاد اشکال و خطای بعدی پیشگیری کنیم، آغاز این کار موفقیت‌آمیز بوده است، از اولویت‌های ما نظارت بر خدمات و تداوم این نظارت‌ها  است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =