کد خبر : 187212
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
-

ترکیه، ادعای کردها درباره ممانعت از خروج از راس العین را رد کرد

ترکیه، ادعای کردها درباره ممانعت از خروج از راس العین را رد کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)، اتهام مطرح شده درباره ممانعت آنکارا از خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از شهر رأس العین در استان حسکه را تکذیب کرد. در این بیانیه آمده است:

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)، اتهام مطرح شده درباره ممانعت آنکارا از خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از شهر رأس العین در استان حسکه را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ترکیه به دقت روند خروج تروریست‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد از مناطق مشخص شده در توافق میان آنکارا و واشنگتن را دنبال می‌کنند و هیچگونه مانع‌تراشی صورت نگرفته است.

وزارت دفاع ترکیه در ادامه تأکید کرد: یک کاروان متشکل از ۳۹ خودرو که بیشتر آنها امدادی بودند، شنبه بدون هیچگونه مشکلی برای خارج کردن مجروحان وارد رأس العین شدند و بلافاصله شهر را ترک کردند و هماهنگی با آمریکا همچنان ادامه دارد.

مظلوم عبدی پیشتر ترکیه را به ممانعت از خروج نیروهای کرد از شهر رأس العین متهم کرده و نسبت به اجرا نشدن توافق آتش‌بس هشدار داده بود.

از سوی دیگر، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در سخنانی هشدار داد که اگر توافق آتش‌بس به طور کامل اجرا نشود، نیروهای ترکیه در شمال سوریه آماده از سرگیری عملیات “چشمه صلح” هستند.

وی افزود: عملیات را برای پنج روز متوقف کردیم، در این میان تروریست‌ها از منطقه امن خارج خواهند شد و سلاح‌های آنها جمع آوری و مقرهایشان نیز تخریب خواهد شد، اگر این اتفاق رخ ندهد عملیات را ادامه خواهیم داد.

آکار ادامه داد: آمادگی ما کامل است و در صورت صدور دستور مورد نظر، سربازانمان آماده رفتن به هر مکانی هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − شش =