کد خبر : 187132
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۲۵
-

بانوی رکابزن ایران از سهمیه المپیک بی‌نصیب ماند

بانوی رکابزن ایران از سهمیه المپیک بی‌نصیب ماند

به گزارش قائم آنلاین، پس از اینکه سمیه یزدانی در مسابقات جهاده قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ مقام سوم را کسب کرد و به مدال برنز رسید، فدراسیون دوچرخه سواری این شانس را برای سمیه یزدانی قائل شد که بتواند سهمیه المپیک جاده را بگیرد اما این امکان برای نماینده ایران وجود ندارد که به بررسی علت

به گزارش قائم آنلاین، پس از اینکه سمیه یزدانی در مسابقات جهاده قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ مقام سوم را کسب کرد و به مدال برنز رسید، فدراسیون دوچرخه سواری این شانس را برای سمیه یزدانی قائل شد که بتواند سهمیه المپیک جاده را بگیرد اما این امکان برای نماینده ایران وجود ندارد که به بررسی علت آن می پردازیم.

با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ رکابزنان ازبکستان و کره جنوبی اول و دوم شدند و سمیه یزدانی در جایگاه سوم ایستاد، فدراسیون امیدوار بود که ازبکستان و کره جنوبی بتوانند از طریق رنکینگ جهانی کشورها سهمیه بگیرند و یزدانی از طریق قاره ای به سهمیه برسد.

در بخش بانوان، طبق سیستم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ، کشورهایی که جزو ۲۲ کشور اول رنکینگ جهانی قرار بگیرند، سهمیه می گیرند.

فدراسیون امیدوار بود ازبکستان و کره جنوبی با قرار گرفتن بین ۲۲ کشور اول رنکینگ جهانی به المپیک برسند اما کره جنوبی بیست و پنجم و ازبکستان بیست و هفتم است از این رو شانسی برای گرفتن سهمیه المپیک از طریق رنکینگ کشورها ندارند.

گام دوم برای کشورهایی که از طریق رنکینگ جهانی کشورها به سهمیه نرسیده‌اند، رنکینگ انفرادی جهان است و باید ورزشکار کشورهایی که دنبال سهمیه هستند بین ۱۰۰ نفر اول جهان قرار بگیرند تا بتوانند یک سهمیه به دست آورند. رکابزن ازبکستان که قهرمان آسیا شد، در رده بیست و هفتم جهان است بنابراین از طریق رنکینگ انفرادی سهمیه المپیک می گیرد اما رکابزن کره جنوبی که نایب قهرمان آسیا شد، صد و سی و پنجم است و سهمیه المپیک از طریق رنکینگ انفرادی نمی گیرد.

درگام سوم، کشورهایی که از طریق رنکینگ جهانی کشورها و انفرادی سهمیه نگرفته اند، براساس نتایج مسابقات قهرمانی قاره ای ۲۰۱۹ می توانند یک سهمیه بگیرند. رکابزن کره جنوبی چون در رنکینگ جهانی کشورها و انفرادی سهمیه نگرفته بنابراین به این دلیل که در قهرمانی آسیا دوم شده، سهمیه از طریق مسابقات قاره ای می گیرد و در واقع سهمیه قاره ای به رکابزن کره جنوبی رسید نه ایران. از این رو سمیه یزدانی شانس کسب سهمیه المپیک را ندارد.

ایران در رنکینگ کشورها پنجاهم است و یزدانی هم در رنکینگ انفرادی صدو پنجاه و هشتم. در نتیجه هیچ شانسی از طریق رنکینگ نداشت و تنها امیدش رسیدن به سهمیه قاره ای بود که آن هم نصیب کره جنوبی می شود.

سهمیه نهایی کشورها ۳۰ مهر ماه از طریق اتحادیه جهانی دوچرخه سواری اعلام می شود و ایران تنها یک سهمیه در بخش مردان دارد آن هم به واسطه اینکه ایران در رنکینگ جهانی در حال حاضر سی و نهم است و کشورهای رده سی و سه تا پنجاهم جهان یک سهمیه می گیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 7 =