کد خبر : 187080
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
-

موافقت با پذیرش ۴۶۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس

موافقت با پذیرش ۴۶۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش قائم آنلاین، دکتر شجاع الساداتی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از وضعیت جذب دانشجویان بین المللی ارائه داد و گفت: در راستای طرح تحول راهبردی باید در مسیر جذب دانشجوی بین المللی گام برداریم و واحد بین الملل بیشتر در زمینه جذب دانشجو تلاش می کند تا بتواند دانشجویان خوب و

به گزارش قائم آنلاین، دکتر شجاع الساداتی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از وضعیت جذب دانشجویان بین المللی ارائه داد و گفت: در راستای طرح تحول راهبردی باید در مسیر جذب دانشجوی بین المللی گام برداریم و واحد بین الملل بیشتر در زمینه جذب دانشجو تلاش می کند تا بتواند دانشجویان خوب و توانمند را از کشورهای هدف در دانشگاه جذب کند.

وی در ادامه افزود: تمامی متقاضیان دانشجویان بین الملل دانشگاه تربیت مدرس از کشورهای مختلف ۷۷۲ نفر بوده است که ۴۶۴ نفر از این افراد برای پذیرش در دانشگاه مورد موافقت گروه ها قرار گرفته اند و تا ۲۰ مهر ماه، تعداد ۲۷۹ نفر از آنها پذیرش نهایی شده اند.

دکتر شجاع الساداتی تصریح کرد: پذیرفته شدگان بخش بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس از بهمن ماه امسال یا مهرماه سال آینده در دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند که این افراد ابتدا دوره‌های مرکز آموزش زبان فارسی را طی می کنند و پس از تایید، وارد دوره های درسی تخصصی می شوند.

به گفته وی، ما برای دوره دکتری پژوهش محور در دانشگاه تربیت مدرس در نظر داریم که همزمان با دوره آموزش زبان فارسی در دانشکده نیز فعالیت های درسی دانشجویان خارجی آغاز شود.

رییس واحد بین الملل دانشگاه تربیت مدرس گفت: سرعت در پذیرش دانشجویان بین الملل بسیار حائز اهمیت است اگر چه در زمینه شهریه نیز با مشکلاتی مواجه بودیم که با پیگیری های صورت گرفته این مشکل حل و فصل شد.

وی تصریح کرد: ۶۶ درصد متقاضیان خارجی برای تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۴ درصد مربوط به مقطع دکتری هستند، همچنین سه چهارم متقاضیان آقا و یک چهارم خانم هستند.

به گفته شجاع الساداتی، امسال بیشترین دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس از کشور عراق بوده است و دانشکده مدیریت و اقتصاد نیز بیشترین متقاضی را در میان دانشجویان خارجی داشته است. لازم است با تبلیغات بهتر و بیشتر در دانشکده هایی که از پتانسیل خوبی برخوردارند مانند دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی نیز دانشجو جذب کنیم.

وی گفت: دانشگاه تربیت مدرس در بخش بین المللی سازی توسعه خوبی داشته و تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در این راستا بسیار کلیدی و حائز اهمیت بود که این مرکز باید بیشتر تجهیز شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 5 =