کد خبر : 186739
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
-

لزوم بهره‌گیری از زیرساخت‌های فرهنگی برای تقویت گردشگری

لزوم بهره‌گیری از زیرساخت‌های فرهنگی برای تقویت گردشگری

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو ، اظهار کرد: با توجه به اینکه در هفته جهانی گردشگری و جهانگردی قرار داریم قرار است با ظرفیت بیشتر اقدامات تازه‌ای در صنعت گردشگری انجام دهیم. وی بیان کرد: با وضعیت ارزی حاکم در کشور و این موضوع که دولت در سال جاری اعلام کرد که

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو ، اظهار کرد: با توجه به اینکه در هفته جهانی گردشگری و جهانگردی قرار داریم قرار است با ظرفیت بیشتر اقدامات تازه‌ای در صنعت گردشگری انجام دهیم.

وی بیان کرد: با وضعیت ارزی حاکم در کشور و این موضوع که دولت در سال جاری اعلام کرد که بستن بودجه سال ۱۳۹۹ بدون درآمد نفت انجام خواهد شد، معتقدم که درآمد از محل صنعت گردشگری جایگزین خوبی برای درامدهای نفتی کشور است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری استان مازندران با توجه به دارا بودن مواهب الهی چون دریا، ساحل و جنگل در آن ظرفیت‌های خوبی نهفته است که شکوفا کردن آن نیازمند توجه همه جانبه است.

این مسئول تصریح کرد: مازندران دارای قطار گردشگری و خود پکیج کامل گردشگری است و این استان کلان شهری است که می‌تواند جوابگوی نیاز بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

فرزانه با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در سال‌های اخیر، گفت: این جشنواره‌ها در هر منطقه بیانگر ظرفیت‌های موجود آن مکان هستند، جشنواره‌هایی چون انار در شهرستان بهشهر که قدمتی ۳ هزار ساله دارد گوهری است که در این‌ شهر کشف شده و می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر باشد.

وی افزود: ما حمایت همه جانبه بخش خصوصی را خواهیم داشت و اگر بخواهیم دفاتر ما گردشگر داخلی و خارجی جذب کند باید آن‌ها را از پایه قوی کنیم.

فرزانه تاکید کرد: تبدیل شدن سازمان به وزارتخانه فقط بالابردن تابلو نیست بلکه با برنامه کارکردن است در این زمینه باید از زیرساخت‌های فرهنگی برای تقویت حوزه گردشگری کمک بگیریم تا گامی در جهت تقویت این حوزه برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =