کد خبر : 186775
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
-

“فناوری‌های پیشرو، ابزار خلاقانه در تبدیل پسماند به ثروت”

“فناوری‌های پیشرو، ابزار خلاقانه در تبدیل پسماند به ثروت”

به گزارش قائم آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در رابطه با روز جهانی اسکان بشر گفت: راهکارها با اقدامات کوچکی آغاز می‌شود که افراد می‌توانند در تغییر عملکرد شهرها از آن‌ها بهره بگیرند. ضرورت دارد تا میزان زباله تولیدی کاهش یابد و همزمان پسماندها منابع باارزشی تلقی شوند که از قابلیت استفاده مجدد همچون

به گزارش قائم آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در رابطه با روز جهانی اسکان بشر گفت: راهکارها با اقدامات کوچکی آغاز می‌شود که افراد می‌توانند در تغییر عملکرد شهرها از آن‌ها بهره بگیرند. ضرورت دارد تا میزان زباله تولیدی کاهش یابد و همزمان پسماندها منابع باارزشی تلقی شوند که از قابلیت استفاده مجدد همچون بهره‌گیری در حوزه انرژی برخوردارند.

اولین دوشنبه ماه اکتبر، روز جهانی اسکان بشر نامگذاری شده که بازتاب‌دهنده وضعیت روستاها و شهرها بر پایه حق همه افراد در برخورداری از سکونت‌گاه‌های کافیست. همچنین این روز یادآوری می‌کند که تمامی انسان‌ها از قدرت و مسئولیت به منظور شکل دادن به وضعیت شهرها و روستاها در آینده برخوردارند. در حقیقت، روز جهانی اسکان بشر تاکید کننده اهمیت نیاز فوری برنامه‌ریزی و کارایی بهتر شهرهاست که تمامی افراد به سرپناه، خدمات درمانی، آموزشی و بهداشتی دسترسی داشته باشند.

نزدیک به یک چهارم از ساکنان شهرها، بیش از ۸۵۰ میلیون نفر، در زاغه‌ها یا سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.

شعار امسال این روز بر پایه شعار سال قبل “مدیریت پسماندهای جامد شهری” انتخاب شده که بیشتر بر مدیریت زباله تاکید داشته و در سال جاری بر بهبود مشارکت فناوری‌های پیشرو در مدیریت پایدار زباله‌ها به منظور تحقق اهداف توسعه پایدار تاکید شده‌ است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان ملل، تکنولوژی از قابلیت عظیمی در بهبود چگونه زندگی و کار کردن بشر دارد و تلاش‌ها در تحقق اهداف توسعه پایدار و توجه به تغییرات اقلیمی را تسریع می‌بخشد. فناوری‌های پیشرو از قبیل اتوماسیون، ربات‌ها، خودروهای برقی، تکنولوژی‌ انرژی‌های تجدیدپذیر و هوش مصنوعی می‌تواند حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی را تغییر دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − دو =