کد خبر : 186849
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
-

فرانسه به ترکیه هشدار داد

فرانسه به ترکیه هشدار داد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه فرانسه طی بیانیه‌ای گفت محاکمه نیروهای شبه نظامی تحت بازداشت در شمال شرقی سوریه، باید در محل ارتکاب به جرم صورت بگیرد. وزیر نیروهای مسلح فرانسه نیز گفت که کشورش از نزدیک بر روند خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و حمله احتمالی ترکیه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه فرانسه طی بیانیه‌ای گفت محاکمه نیروهای شبه نظامی تحت بازداشت در شمال شرقی سوریه، باید در محل ارتکاب به جرم صورت بگیرد.

وزیر نیروهای مسلح فرانسه نیز گفت که کشورش از نزدیک بر روند خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و حمله احتمالی ترکیه نظارت دارد چرا که این امر می‌تواند به تقویت داعش منجر شود.

فلورانس پری گفت: ما نسبت به این حرکت بسیار هوشیار و گوش به زنگ هستیم چرا که این اقدام برخلاف اهداف ائتلاف ضدداعش است و نه تنها داعش را تضعیف نمی‌کندبلکه  می‌تواند به تقویت داعش نیز کمک کند.

اروپا تاکنون با درخواست آمریکا مبنی بر بازگردانی اسرای داعشی به کشورهای خود، مخالفت کرده است.

آمریکا به تازگی اعلام کرد نیروهای خود در شمال شرق سوریه را از این منطقه خارج می‌کند؛ این اقدام چراغ سبزی برای ارتش ترکیه است که به نیروهای به رهبری کردها حمله کند. با خروج نیروهای آمریکا، مسئولیت هزاران اسیر داعشی نیز متوجه ترکیه خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − دوازده =