کد خبر : 186507
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۳۰
-

می‌خواهیم هنر ایران و ایتالیا را پیوند بزنیم

می‌خواهیم هنر ایران و ایتالیا را پیوند بزنیم

به گزارش قائم آنلاین، جوزپه پرونه که مدتی است در سفارت ایتالیا میزبان برنامه‌ها فرهنگی و هنری مشترک میان ایران و این کشور اروپایی است، در گفت‌وگویی ، در پاسخ به این پرسش که با توجه به تنش‌های سیاسی و اقتصادی موجود در جهان، چقدر هنر می‌تواند در برقراری ارتباط میان ملل گوناگون مؤثر باشد،

به گزارش قائم آنلاین، جوزپه پرونه که مدتی است در سفارت ایتالیا میزبان برنامه‌ها فرهنگی و هنری مشترک میان ایران و این کشور اروپایی است، در گفت‌وگویی ، در پاسخ به این پرسش که با توجه به تنش‌های سیاسی و اقتصادی موجود در جهان، چقدر هنر می‌تواند در برقراری ارتباط میان ملل گوناگون مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: به طور کلی مردم کشورهای جهان با وجود همه تفاوت‌ها و مشکلات که در سطح جهانی وجود دارد، خواسته‌های مشترکی همچون صلح، دوستی، سفر و … دارند و می‌خواهم راحت و آرام زندگی کنند و به همین خاطر هم فکر می‌کنم ما از این نظر همانند هم هستیم.

او که در حاشیه مراسم معرفی یک برند دکوراسیون در تهران سخن می‌گفت، یادآور شد: در این میان هنر و فرهنگ نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند؛ چراکه این دو در کنار هم یک زبان جهانی برای برقراری ارتباط هستند؛ زبانی که همه مردم جهان متوجه آن می‌شوند و در مقابل مردم نیز از هر کشوری که باشند هنر را تحسین می‌کنند. فرقی نمی‌کند اهل کجا باشیم، به چه زبانی صحبت کنیم، چه نوع تفکری و شغلی و به چه مذهبی باور داشته باشیم، در نهایت همه ما زیبایی را دوست داریم.

پرونه با بیان اینکه «ایرانی‌ها و ایتالیایی‌ها همواره ارتباط عمیقی از نظر اجتماعی و فرهنگی داشته‌اند»، خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که هنر خلاقی دارد و مردم آن دوست دارند خودشان را با فرهنگ و هنر نشان بدهند. ما نیز می‌خواهیم هنر ایتالیا و ایران را با هم پیوند بزنیم و مهمرین اهداف در این مسیر ما برقراری ارتباط میان مردم این دو کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 12 =