کد خبر : 186517
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۵۵
-

میرزایی: عمده بی‌اخلاقی‌ها ریشه در منافع شخصی یا گروهی دارد

میرزایی: عمده بی‌اخلاقی‌ها ریشه در منافع شخصی یا گروهی دارد

به گزارش قائم آنلاین، جلال میرزایی در گفت‌وگو ، درباره ضرورت رعایت اخلاق و ادب سیاسی در بین فعالان سیاسی، بیان کرد: امروز در حوزه فعالیت های مدنی در جامعه وضعیت آشفته ای حاکم است. متاسفانه زمانی که به برخی از فعالان سیاسی و حتی رسانه‌ای توجه می کنیم، متوجه می شویم رفتارهای معطوف به

به گزارش قائم آنلاین، جلال میرزایی در گفت‌وگو ، درباره ضرورت رعایت اخلاق و ادب سیاسی در بین فعالان سیاسی، بیان کرد: امروز در حوزه فعالیت های مدنی در جامعه وضعیت آشفته ای حاکم است. متاسفانه زمانی که به برخی از فعالان سیاسی و حتی رسانه‌ای توجه می کنیم، متوجه می شویم رفتارهای معطوف به منافع ملی و منافع مردم به حاشیه رفته و بیشتر رفتارها و موضع گیری ها به منافع شخصی یا حزبی بازمی‌گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که محور و انگیزه پشت رفتارها و سخن ها منافع شخصی باشد، بداخلاقی جایگاه خود را پیدا کرده و توهین و تخریب رایج می شود. بعضا شاهد هستیم عده ای که در رسیدن به اهداف شخصی یا حزبی خود با ناکامی روبرو شده اند، روی به تخریب و بی اخلاقی آورده و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا فرد یا حزبی که در مقابل آن ها ایستاده است را مورد آماج حمله قرار دهند.

این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: امروز منشاء عمده بی اخلاقی ها و تخریب ها، افراد و گروه هایی هستند که به دنبال منافع شخصی بوده و به هر قیمتی تلاش می کنند تا به آن ها برسند. از سوی دیگر گروهی که در قدرت جایگاهی دارند می‌خواهند رفتار همه مسئولان و رسانه ها باب میل آنان باشد و اگر این اتفاق نیفتد به بی اخلاقی و تخریب رو می آورند.

میرزایی در ادامه با تاکید بر اینکه «انتقاد با تخریب تفاوت دارد»، تصریح کرد: اگر انتقاد معطوف به منافع ملی و مردم باشد کسی از آن ناراحت نمی شود بلکه ضعف ها باید گفته شود تا زمینه اصلاح آن فراهم گردد. نقد و انتقاد به طور کلی سازنده است اما اینکه برخی از افراد یا طیف ها تلاش کنند برای دستیابی به اهداف خود یا جبران ناکامی های خود انتقاد را به سمت تخریب سوق دهند اشتباه است و باید مقابل آن ایستاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =