کد خبر : 186664
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
-

تاکید رئیس صداوسیما بر حفظ برنامه‌های شاخص و بِرَندسازی

تاکید رئیس صداوسیما بر حفظ برنامه‌های شاخص و بِرَندسازی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی صداوسیما، همزمان با سالگرد شهادت سه تن از خبرنگاران برون مرزی رسانه ملی در ماهِ مهر، مراسم گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی در خط مقدم مقابله با جنگ نرم برگزار شد. عبدالعلی علی‌عسکری رییس صداوسیما، سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران،

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی صداوسیما، همزمان با سالگرد شهادت سه تن از خبرنگاران برون مرزی رسانه ملی در ماهِ مهر، مراسم گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی در خط مقدم مقابله با جنگ نرم برگزار شد.

عبدالعلی علی‌عسکری رییس صداوسیما، سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه، ناصر ابو شریف، نماینده جهاد اسلامی در تهران، صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران و جمعی دیگر از اهالی رسانه در این مراسم حضور داشتند.

مظلومیت مظلومان عالم را هنرمندانه روایت کنید

رییس صداوسیما در این مراسم، با بیان اینکه همه کسانی که روایت‌گر زیبایی‌های انقلاب و خط مقاومت هستند، باید هنرمندانه این مسائل را روایت کنندف گفت: در ارسال پیام، سرعت، دقت، صحت و کیفیت را دستور کار قرار دهید و با ترکیبی هنرمندانه مسائل را روایت کنید و اجازه ندهید، سرعت و دقت فدای صحت و کیفیت و بالعکس شود.

او با اشاره به اینکه رسانه‌های برون مرزی، پیش قراولان جنگ رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در دنیای امروز هستند، گفت: باید ابعاد جنگ رسانه ای گسترده در دنیا را درک کنیم و به طور جدی تلاش کنیم تا در این تکثر رسانه‌ها در دنیا بتوانیم مرجعیت رسانه ای خود را حفظ کنیم.

او افزود: رسانه‌های برون مرزی روایت‌گر واقعیات هستند؛ بنابراین باید با قدرت، مزاحمت‌ها و جفاهای دشمن را برای مردم تبیین کنند.

رئیس صداوسیما از رسانه‌های برون‌مرزی خواست، ظلم‌هایی که به ملت‌های فلسطین، سوریه، یمن و… می‌شود را با اهتمام بیشتر از طریق مستندسازی، خبر و میزگردهای فکری به گوش جهانیان برسانند.

او به توفیقات همکاران حوزه برون مرزی به رغم محدودیت های فراوان اشاره و تصریح کرد؛ رفتار ظالمانه با خانم مرضیه‌هاشمی و محدودیت ها و ظلم های فراوانی که به همکاران ما در خارج از کشور روا می‌شود، محدویت های مالی و بانکی و … همه اینها ظلم هایی است که به ما می‌شود و باید روایت شود.

علی عسکری روایت افول و فروپاشی جبهه دشمن را نیز امری ضروری خواند و گفت: امروز آمریکا در حال افول است و باید این واقعیت در کنار تبدیل شدن ایران به یک قدرت بلامنازع رسانه ای شود.

رئیس صداوسیما سپس به سیاست های انحصارطلبانه آمریکا و پیروی کورکورانه زمامداران اروپایی اشاره کرد و افزود: متاسفانه اروپایی‌ها به گونه ای رفتار می‌کنند که تعجب برانگیز است و کاملا تبعیت محض از سیاست های آمریکا دارند و در واقع منافع ملت های خود را پای سیاست های آمریکا قربانی می‌کنند.

وی افزود: ما باید در رسانه‌های برون مرزی خود، این رفتار ضد مردمی دولت های اروپایی را برای مردمانشان روایت کنیم.

رئیس صداوسیما به موفقیت‌های اخیر ایران در عرصه‌های بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: همین که در سفر نیویورک همه روسای کشورهای جهان برای دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران، به محل اقامت وی می آیند نشانه اقتدار است.

علی‌عسکری افزود: با اینکه رئیس جمهور آمریکا خواهان گرفتن حتی یک عکس با رئیس جمهور ایران بود، ایشان با اقتدار از اینکار امتناع کرد.

او گفت: جمله تاریخی مقام معظم رهبری که فرمودند: ترامپ را لایق مبادله پیام نمی دانیم یعنی قدرت جمهوری اسلامی ایران.
رئیس صداوسیما در پایان اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت در اوج قدرت است و ما در رسانه ملی امیدواریم بتوانیم روایت گر این اقتدار باشیم.

رسانه حقیقت گو نمی‌تواند از کنار زشتی‌های دنیا بی تفاوت بگذرد

سرلشگر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه رسانه‌های برون‌مرزی ما در یک فضای نابرابر فعالیت می‌کنند، گفت: آرایش رسانه‌ای دشمن از لحاظ تعدد بسیار بالاتر از آرایش و صورت بندی ماست اما زمانی که حقیقت را بگویند، جهان قطعا حقیقت را به جای دروغ می‌پذیرد.

سرلشگر سلامی افزود: حقیقت، فضای اعتماد به نفس قدرتمندی را برای ما می‌سازد و میدان جاذبه و تاثیرگذاری ما را چون خورشید نیرومند می‌کند و اینگونه مردم دنیا با حقیقت همراه و هدایت می‌شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه، چهره جنگ‌ها تغییر کرده است و میدان‌های جنگ از جغرافیاهای سرزمینی به جغرافیای ذهن‌ها و قلب ها تغییر موقعیت داده است، گفت: در این نبرد رسانه ای هر کسی بهتر ذهن‌ها را کنترل کند موفق تر است.

سردار سلامی‌ با تاکید بر اینکه ارزش های ما باید هماهنگ با روش های ما باشد گفت: اگر با این نگاه جلو برویم می توانیم، اندیشه‌ها، باورها و حقیقت را بر صفحه دل ها بنشانیم.

فرمانده سپاه با بیان اینکه رسانه حقیقت گو نمی تواند از کنار زشتی‌های دنیا بی تفاوت بگذرد گفت: رسانه‌های قدرتمند و پیچیده دنیا، خانه‌های عنکبوت هستند که در عین پیچیدگی سست بنیادند، حقیقت که جلوه کند، آنها فرو می ریزند.

وی افزود: قدرت فیزیکی‌ مهم نیست. فلسفه پشت قدرت‌ها را باید شناخت. فلسفه امروز آمریکا را نگاه کنید؛ ظاهر شیک دارند اما در مفهوم و محتوا کاملا ظالمانه هستند. سیاست های دشمنان بویژه آمریکا دچار قفل شدگی شده است و امروز خودشان معترفند که به جایی رسیده‌اند که هرچه پیش می‌روند بیشتر فرومی‌روند. نبود استراتژی برای یک قدرت آغاز مرگ تدریجی آن است و این اتفاق در آمریکا رخ داده است.

سرلشگر سلامی خطاب به دست اندرکاران رسانه‌های برون مرزی رسانه ملی گفت: شما پیروزید چون دشمنان شما دروغ گویند و انسان امروز در هر کجای عالم تشنه حقیقت هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: درود بر شرف رسانه‌های برون مرزی که فریاد مظلومانه مردم فلسطین، لبنان، یمن، افغانستان، سوریه و تمام ملت های مظلوم عالم را به گوش جهانیان می رسانند.

سرلشگر سلامی‌ افزود: رسانه‌های برون مرزی، صدای حقیقت و سیمای حقیقت در عالم هستند، قلب های انسان‌های آگاه را تسخیر کرده اند و پیروز خواهند شد. رسانه‌های برون مرزی هم مرجع اند و هم ملجاء و این امتیاز تصویر جهان را تغییر خواهد داد.

برون مرزی از رقبا پیشی گرفته زیرا، صدایش، صدای انقلاب است

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما با گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید برون مرزی، مایا ناصر، خبرنگار پرس تی وی، حمید میرزاده، خبرنگار رادیو عربی که در حادثه منا به شهادت رسید و شهید فرهاد تقدسی، تصویربردار پرس تی وی در افغانستان گفت: انتقال پیام انقلاب اسلامی‌به عنوان ماموریت و رسالت برون مرزی به اهداف ما گره خورده است.

جبلی گفت: نگاه جهانی انقلاب اسلامی در مرزهایش محدود نیست، نگاهی جهانی، نه به معنای کشورگشایی، بلکه به معنای رساندن رسالت و فطرت انسانی به سراسر جهان است.

معاون برون مرزی صداوسیما افزود: رسانه‌های برون مرزی سازمان صدا و سیما نیز مبلغ و تریبون نگاه جهانی انقلاب اسلامی است.

پیمان جبلی تاکید کرد، رسانه‌های برون مرزی اگر مزیتی بر رقبایشان دارند برگرفته از انقلاب اسلامی است وگرنه در امکانات و بودجه شباهتی با رقبایمان نداریم و سعی می‌کنیم با استفاده از پیام و روح انقلاب نواقص مان را بپوشانیم.

معاون برون مرزی صداوسیما افزود: هر روز که می‌گذرد اهمیت کار رسانه‌های برون مرزی بیشتر می‌شود و باید با تجهیز کامل و ایمان قوی عملیات روانی دشمن را خنثی کنیم.

جبلی گفت: همین چند روز پیش بود که فعالیت رسانه‌های برون مرزی در فضای مجازی را بدلیل انتشار کلیپ پیروزی‌های حزب الله در جنوب لبنان و پخش گزیده ای از اظهارات سردار سلیمانی به حالت تعلیق در آوردند و این خود نشانه تاثیر گذاری رسانه‌های برون مرزی است.

در ادامه این مراسم، آیین نکوداشت مرضیه‌ هاشمی، خبرنگار و گوینده آمریکایی پرس تی وی نیز برگزار شد. مرضیه‌هاشمی دی ماه گذشته در سفر به آمریکا برای دیدار از خانواده اش بی دلیل بازداشت شده بود.

مرضیه‌ هاشمی‌ در این مراسم، با بیان اینکه ما در رسانه وظیفه داریم صدای مظلومان در خط مقاومت را به گوش جهانیان برسانیم، گفت: از خداوند سپاسگذارم که افتخار حضور در رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران را برای من فراهم کرد تا بتوانم در این مسیر خدمت کنم.

در مراسم امروز از جمعی از خبرنگاران برتر شبکه‌های برون مرزی نیز تقدیر شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 20 =