کد خبر : 186402
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

پلاستیک، بخش جدایی‌ناپذیرِ زباله‌های بیمارستانی

پلاستیک، بخش جدایی‌ناپذیرِ زباله‌های بیمارستانی

به گزارش قائم آنلاین، برخلاف امکان خودداریِ استفاده از نی در رستوران‌، حذف پلاستیک از میز جراحی مشکل است. پلاستیک‌های یکبار مصرف بیش از گذشته مورد بررسی دقیق قرار گرفته و صنعت پزشکی حوزه‌ای است که مصرف‌کننده شخصی در آن دخالتی ندارد. شرکت غیر انتفاعی Practice Greenhealth در آمریکا اقداماتی را در راستای پایداری بیمارستان‌ها

به گزارش قائم آنلاین، برخلاف امکان خودداریِ استفاده از نی در رستوران‌، حذف پلاستیک از میز جراحی مشکل است. پلاستیک‌های یکبار مصرف بیش از گذشته مورد بررسی دقیق قرار گرفته و صنعت پزشکی حوزه‌ای است که مصرف‌کننده شخصی در آن دخالتی ندارد.

شرکت غیر انتفاعی Practice Greenhealth در آمریکا اقداماتی را در راستای پایداری بیمارستان‌ها انجام داده و برآورد کرده که ۲۵ درصد از زباله‌های تولیدی بیمارستان‌ها پلاستیک به حساب می آیند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک جراحی بیش از ۹ کیلوگرم زباله تولید می‌شود که بیشتر آن پلاستیک است.

پلاستیک‌های یکبار مصرف گزینه ارزان و به صرفه‌ای برای استفاده در بیمارستان‌ها هستند و هر ظرف یا پوشش پلاستیکی تازه نیازمند محیط استریل جدیدی است. به همین دلیل است که کادر درمانی خود و هر آنچه استفاده می‌کنند با پلاستیک می‌پوشانند.

با وجود تغییر و تحولاتی که به کارگیری پلاستیک در صنعت پزشکی طی قرن گذشته به همراه داشته اکنون مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار گرفته‌ است. پلاستیک‌ها به راحتی به محیط زیست دریایی نفوذ پیدا کرده و در آنجا به ذرات بسیار ریز موسوم به میکروپلاستیک‌ها تجزیه شده که با پیامدهای جدی برای سلامت همراه هستند.

یکی از متداول‌ترین زباله‌های پلاستیکی که از اتاق‌های عمل دور انداخته می‌شود پوشش‌های آبی رنگی است که برای پوشاندن تجهیزات استریل شده پیش از جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش نشنال جئوگرافیک، کارشناسان می‌گویند پلاستیک‌های مورد استفاده جهت کارکردهای زیست پزشکی ویژگی‌های قابل توجه بسیاری دارند که فراوری راحت، کم‌هزینه بودن و آسان استریل شدن مواردی از آن‌هاست. همچنین استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف موثرترین و بهداشتی‌ترین روش برای رعایت بهداشت در بیمارستان‌هاست.

این درحالیست که افرادی که در تلاش هستند تا بیمارستان‌ها را پایدارتر کنند معتقدند در مواردی می‌توان بدون آسیب زدن به روند درمان برخی اقلام پزشکی را با آیتم‌های چندبار مصرف جایگزین کرد تا هم تولید زباله پلاستیکی در این اماکن کاهش پیدا کند و هم از شماری از هزینه‌های بیمارستانی کاسته شود. با این حال عملی کردن این ایده نیازمند مطالعات و بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =