کد خبر : 186286
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۰۵
-

امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است

امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است

به گزارش قائم آنلاین، حسین زارع به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گفت و گو ، با اشاره به مأموریت‌های پلیس اظهار کرد: امروز برای نیروی انتظامی افتخار بزرگی است که رهبر معظم انقلاب نیروهای این نهاد را مجاهدان در راه خدا خطاب کردند چراکه نیروی انتظامی در هیچ زمانی آسایش و آرامش خیال ندارد

به گزارش قائم آنلاین، حسین زارع به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گفت و گو ، با اشاره به مأموریت‌های پلیس اظهار کرد: امروز برای نیروی انتظامی افتخار بزرگی است که رهبر معظم انقلاب نیروهای این نهاد را مجاهدان در راه خدا خطاب کردند چراکه نیروی انتظامی در هیچ زمانی آسایش و آرامش خیال ندارد چراکه دغدغه اصلی این نهاد برقرای نظم، امنیت و آسایش عمومی است.

وی افزود: امنیت مقوله بسیار مهم و با ارزشی برای هر جامعه‌ای است که پلیس برای برقراری امنیت در جامعه که بالاترین سرمایه محسوب می‌شود همیشه در تلاش، تکاپو و خستگی‌ناپذیر است.

فرمانده انتظامی نکا خاطرنشان کرد: در واقع امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است و پلیس با رویکرد اقتدار توأم با رأفت اسلامی در مقابل با برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی قاطعانه خواهد ایستاد.

* اقتدار نظام و حفظ ارزش‌ها؛ بزرگترین هدف امروز پلیس

این مسئول اضافه کرد: افتخار پلیس این است که خدمتگذار مردم شریف جامعه بوده و با تمام قدرت و توان خود تلاش می‌کند تا نظم و امنیت پایدار را در جامعه برقرار سازد و مفتخر است که در این راه و مسیر جهادگونه شهدای فراوانی را تقدیم این انقلاب کرده و خواهد کرد.

وی گفت: امروز نیروی انتظامی تلاش می‌کند تا قدرتمند، هوشمند و مجهز به فناوری روز انقلابی جهادی پرچم‌دار ولایت فقیه، مدافع عدالت، آسیب‌ناپذیر، پاسخگو، متعهد و مردمی باشد تا منویات رهبر معظم انقلاب که پلیس باید در تراز جمهوری اسلامی باشد را به عرصه ظهور برساند.

زارع تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی پاسدار ارزش‌های نظام و انقلاب است و هرکجا که احساس کند این ارزش‌ها صدمه می‌بیند و یا مورد حمله و هجمه قرار می‌گیرد با سپر کردن خود در برابر این هجمه‌ها و حمله‌ها مقتدرانه تا پای جان خواهد ایستاد.

وی افزود: امروز پلیس بزرگترین هدفی را که دنبال می‌کند اقتدار نظام و حفظ ارزش‌ها است، پلیس ضمن حفظ روحیه جهادی و انقلابی، شهادت‌طلبی و ایثارگری با هوشیاری و بصیرت لازم مسیر مطالبه‌گری به حق مردم را از مسیر فتنه طلبی تمیز داده و ضمن شناسایی پدیده‌هایی که مخل نظم، امنیت و آسایش عمومی هستند با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود ادامه خواهد داد تا منافقان، فریب‌خوردگان و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم و انقلاب، مطالبات و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را بهانه کرده و بین مردم، نظام و مسئولان تفرقه و جایی بی‌افکند.

عضو شورای تأمین شهرستان نکا اذعان کرد: امروز پلیس در کنار روحیه جهادی انقلابی و حرفه‌ای‌گری خود یک معلم اجتماعی است و این موضوع باید باید برای مردم فهیم ما قابل لمس باشد.

* توجه نیروی انتظامی به بیانیه گام دوم

این مسئول اضافه کرد: رفتار پلیس چه در داخل کلانتری‌ها و پاسگاه‌های دوردست چه راهنمایی و و رانندگی و پلیس راه در جاده شهر کوچه و خیابان، دریابانی، مرزبانی، راه آهن، فرودگاه، یگان امداد، یگان ویژه و در تمامی پلیس‌های تخصصی، آگاهی، اطلاعات، مواد مخدر و ستاد و در تمامی ادارات و مجموعه‌های زیر نظر خود نمونه باشد که مردم در کنار پلیس احساس امنیت، آسایش و رضایتمندی عمومی داشته باشند.

وی گفت: رضایتمندی عمومی میزان مشارکت عمومی مردم را بالا خواهد برد و موجب رضایت خداوند خواهد بود که این کار و هدف ما است.

زارع تأکید کرد: مهمترین راهبرد در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امید و نگاه خوشبینانه به آینده و امید به آینده مقوله‌ای است که با امنیت گره خورده چراکه در جامعه‌ای که امنیت وجود نداشته باشد امید هم نخواهد بود و اگر امید وجود نداشته باشد جامعه قادر به پیشرفت و توسعه نخواهد بود.

وی افزود: محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب تکیه بر اعتماد بر جوانان مومن و انقلابی دارد که نیروی انتظامی نیز همسو با بیانیه در تلاش است تا از میان جوانان انقلابی و مومن دارای روحیه جهادی در بدنه خود استفاده کرده و نسبت به تربیت نیروهای انسانی با تکیه بر دین‌مداری، اخلاق و معنویت برنامه‌ریزی‌های مستمر و مداومی داشته باشد و به دنبال حس مسئولیت‌پذیری، مصرف صحیح و بهینه از بیت‌المال، افزایش بهره‌مندی، تکریم ارباب رجوع و حساسیت نسب به مفاسد اجتماعی و اخلاقی و امر به معروف و نهی از منکر در میان نیروهای جوان خود است.

* طرح ناظر؛ اقدام عملی در اجرای مأموریت اجتماعی پلیس

فرمانده انتظامی نکا بیان کرد: امروز همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم باید مقوله امر به معروف و نهی از منکر را در برخورد به ویژه با مظاهر علنی فساد و به ویژه کشف حجاب جدی‌تر بگیرند.

این مسئول اضافه کرد: مجموعه نیروی انتظامی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر با اجرای ناظر به صورت عملیاتی ورود پیدا کرد که در گام اول این طرح به تمام کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه در داخل خودروهای خود اقدام به کشف حجاب می‌کنند از طریق سیستم پیام رسان ابلاغ خواهیم کرد و در مرحله دوم و سوم با اخذ مجوزهای قانونی اقدام به توقیف خودرو خواهیم کرد.

وی گفت: ما با این اقدام در گام اول اجرای طرح ناظر به صورت اجرایی و عملیاتی در واقع مقوله امر به معروف و نهی از منکر را پیش روی خود باز خواهیم کرد.

* پلیس اقتصادی خار چشم مفسدان اقتصادی
زارع درمورد برخورد با مفسدان اقتصادی مطرح کرد: امروز پلیس همسو و در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب پلیس اقتصادی را به منظور اجرای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی افتتاح کرده و در این راستا با تلاش‌های دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی قاطعانه حمایت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: پلیس دارای وظایف و شرح مأموریت‌های بیشماری است که اولویت‌های نیروی انتظامی در کشور، استان و شهرستان شهیدپرور نکا در وهله اول برخورد با سارقان فروشندگان مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان متجاهر، مبارزه با قاچاق کالا و منابع طبیعی، برخورد جدی با فروشندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز، ایجاد امنیت اخلاقی، نظم و امنیت ترافیکی، برخورد با جرائم در فضای مجازی، تأمین امنیت مناسبت‌های خاص همچون ایام تعطیلات نوروزی، چهارشنبه آخر سال و ۱۳ فروردین و مهمتر از همه تأمین نظم و امنیت در انتخابات به ویژه انتخابات پیش رو، تأمین نظم و امنیت مناسبت‌های مذهبی در ماه محرم، صفر و ماه مبارک رمضان و اربعین، تأمین نظم مسابقات ورزشی و در هنگام بازگشایی مدارس و هزاران مأموریت دیگر است که روزانه درحال انجام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =