کد خبر : 186420
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
-

اعزام هیأتی از کمیسیون بهداشت به روستای چنارمحمودی برای بررسی ابتلای شماری افراد به ایدز

اعزام هیأتی از کمیسیون بهداشت به روستای چنارمحمودی برای بررسی ابتلای شماری افراد به ایدز

به گزارش قائم آنلاین، محمد حسین قربانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفته جاری ضمن بررسی موضوع ابتلای تعدادی از روستاییان چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ایدز هیأتی از کمیسیون را به این روستا اعزام خواهد کرد. وی گفت که کمیسیون گزارش جامعی

به گزارش قائم آنلاین، محمد حسین قربانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفته جاری ضمن بررسی موضوع ابتلای تعدادی از روستاییان چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ایدز هیأتی از کمیسیون را به این روستا اعزام خواهد کرد.

وی گفت که کمیسیون گزارش جامعی از علل وقوع این اتفاق دارد اما با سفر به این روستا می‌خواهد با مردم و مسئولان مربوطه در مراکز بهداشتی صحبت کرده تا با بدست آوردن گزارش میدانی نتیجه نهایی را به کمیسیون اعلام کند.

چهارشنبه هفته گذشته خبری درباره در تجمع مردم روستای چنارمحمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ایدز در پی استفاده از سرنگ آلوده منتشر شده که طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان چهارمحال پرونده ای در این باره تشکیل و یک بهیار بازداشت شده است.

امروز وزیر بهداشت گفت که سرنگ آلوده هرگز عامل شیوع ویروس HIV در روستای چنارمحمودی نبوده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت هم اعلام کرد که بیماران بین ۵ تا ۱۰ سال قبل به ایدز مبتلا شدند و استفاده از سرنگ آلوده در نمونه‌گیری قندخون در بهترین شرایط و با در نظر گرفتن بالاترین آمار مبتلایان نمی‌تواند به تعداد انگشتان دست آلودگی ایجاد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + یازده =