کد خبر : 186161
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
-

دانشنامه‌ای که بعد از شهادت اعطا شد

دانشنامه‌ای که بعد از شهادت اعطا شد

به گزارش قائم آنلاین، علاقه به تحصیل به حدی در درونش موج می‌زد و همواره چیزی وادارش می‌کرد که به تحصیل ادامه دهد، وقتی دیپلمش را گرفت مشکلات زندگی و مشغله کاری به او اجازه نداد که به تحصیل ادامه دهد اما مسیر زندگی‌اش با دیدن خوابی تغییر کرد و از همه مهم‌تر کسی به

به گزارش قائم آنلاین، علاقه به تحصیل به حدی در درونش موج می‌زد و همواره چیزی وادارش می‌کرد که به تحصیل ادامه دهد، وقتی دیپلمش را گرفت مشکلات زندگی و مشغله کاری به او اجازه نداد که به تحصیل ادامه دهد اما مسیر زندگی‌اش با دیدن خوابی تغییر کرد و از همه مهم‌تر کسی به خوابش آمد و او را به تحصیل تشویق کرد، بسیار مهم بود که حتی فکر کردن و رؤیای آن نیز شیرین و دست‌نیافتی است.

شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر در سن ۲۹ سالگی در مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی در سال ۸۳ وارد دانشگاه شد که همسرش در این زمینه می‌گوید: شهید علاقه خاصی به درس خواندن داشتند و یک شب در خواب امام راحل را دیدند که به وی گفتند درس‌تان را ادامه دهید و بعد از دیدن این خواب گفتند تا جان در بدن دارم به فرموده امام راحل احترام می‌گذارم.

راضیه بیگلرنیا ادامه می‌دهد: علاقه زیادش به درس تا آنجا بود که در زمانی که سوریه بود به همرزمان خود گفت می‌خواهم دکتری را بگیرم که همه این مسائل نشان می‌دهد در زمینه ادامه تحصیل دغدغه زیادی داشت.

همسر شهید افزود: از سال ۹۱ در رشته مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل داد و در تاریخ ۱۲ مهر سال ۹۴ پایان‌نامه خود را ارائه داد و دو ماه بعد از ارائه آن عازم سوریه شد.

وی گفت: شهید با توجه به اینکه در محل کار خود مدام در حال مأموریت بود، شب‌ها برای درس خواندن بیشتر وقت می‌گذاشت که بیشتر ایام هنگام درس خواندن از فرط خستگی به خواب می‌رفت.

از سال ۹۱ در رشته مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل داد و در تاریخ ۱۲ مهر سال ۹۴ پایان‌نامه خود را ارائه داد و دو ماه بعد از ارائه آن عازم سوریه شد.

هیچ‌گاه روزی که پایان‌نامه‌اش را تقدیم من کرد، فراموش نمی‌کنم به این دلیل که اعتقاد داشت همواره محیط خانه را برایم آرام می‌کنید و به پاس قدردانی از این تلاش‌ها، صفحه اول پایان‌نامه اینگونه آغاز شد «تقدیم به همسرم، به پاس قدردانی از قلبی آکنده از عشق و معرفت که محیطی سرشار از سلامت، امنیت، آرامش و آسایش برای من فراهم آورده است».

هیچ‌گاه روزی که پایان‌نامه‌اش را تقدیم من کرد، فراموش نمی‌کنم به این دلیل که اعتقاد داشت همواره محیط خانه را برایم آرام می‌کنید و به پاس قدردانی از این تلاش‌ها، صفحه اول پایان‌نامه اینگونه آغاز شد «تقدیم به همسرم، به پاس قدردانی از قلبی آکنده از عشق و معرفت که محیطی سرشار از سلامت، امنیت، آرامش و آسایش برای من فراهم آورده است».

همسرم در تمام مراحل زندگی برایم فرد خاصی بود، هست و خواهد بود و همیشه  هر کاری که می‌کنم در سرلوحه زندگی من قرار داشته و خواهد داشت و به فرزندانم نیز گفتم دوست دارم شما هم همانند پدرتان یک فرد خاصی باشید.

درحالی با حضور سردار دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی، شفقت رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، نازک‌تبار رئیس دانشگاه پیام نور ساری مدرک دانشنامه شهید حسن رجایی‌فر از دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه پیام نور ساری به خانواده شهید اعطا شد که شهید آسمانی شد و به مقام والایی رسید.

سردار دهقان در دیدار با خانواده شهید با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برای تکریم و احترام، خدمت خانواده معظم شهید مدافع حرم حضور پیدا کرده‌ایم و به برکت خون شهدا و رشادت‌های جانبازان و رزمندگان بوده که آرامش و امنیت در کشور برقرار است.

اکنون که دانشنامه‌اش شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر درحالی به خانواده‌اش اعطا شد او افتخاری به نام شهادت را دارد و این افتخار از هر مدرک تحصیلی و مقامی که می‌خواست به‌دست بیاورد بیشتر و والاتر است.

رئیس دانشگاه پیام نور ساری در این‌باره در گفت‌وگو ، اظهار کرد: شهید حسن رجایی‌فر از پایان‌نامه‌اش دفاع کرد و گواهینامه موقت نیز قبلاً صادر شد و بعد از آن به درجه شهادت رسیدند.

نازک‌تبار با بیان اینکه زمانی‌که شهید دانشجو بودند مسؤولیت مرکز ساری را نداشتم، افزود: ولی از آنجا که اهل یک روستا هستیم، همواره شهید در کارهای جمعی و فعالیت‌های خیرخواهانه مشارکت جدی داشتند.

 خواستند زودتر از پایان‌نامه خود دفاع کنند تا به سوریه بروند، چراکه خیلی انگیزه و علاقه برای دفاع از میهن اسلامی داشتند و بالاخره این افتخار نصیب‌شان شد.

وی با اشاره به اینکه شهید حسن رجایی‌فر یک دارالقران هم در روستا قبل شهادت خود احداث کردند، تصریح کرد: این را از همکاران شنیدم که خواستند زودتر از پایان‌نامه خود دفاع کنند تا به سوریه بروند، چراکه خیلی انگیزه و علاقه برای دفاع از میهن اسلامی داشتند و بالاخره این افتخار نصیب‌شان شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور ساری در پایان گفت: سالن ورزشی دانشگاه به نام این شهید نامگذاری شد.

 شهید حسن رجایی‌فر در چهارم تیر ماه سال ۵۴ متولد شد و در تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال ۹۵ در منطقه خان طومان به شهادت رسید و دارای سه فرزند محمد ۱۹ ساله، مهدیه ۱۵ ساله و امیرسجاد ۴ ساله است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 − یک =