کد خبر : 186171
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
-

برگزاری همایش فصلی خانه احزاب

برگزاری همایش فصلی خانه احزاب

به گزارش قائم آنلاین، حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، انگیزه شهیدان از جهاد را کسب رضای الهی و ذکر و نام حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام برشمردند و گفتند: نباید اجازه داد حقایقِ برجسته دفاع مقدس، کهنه و فراموش شود، و یا مجالی برای انکار آنها به‌وجود آید، همچنان‌که امروز

به گزارش قائم آنلاین، حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، انگیزه شهیدان از جهاد را کسب رضای الهی و ذکر و نام حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام برشمردند و گفتند: نباید اجازه داد حقایقِ برجسته دفاع مقدس، کهنه و فراموش شود، و یا مجالی برای انکار آنها به‌وجود آید، همچنان‌که امروز برخی افراد، پاره‌ای از بیّنات انقلاب را صراحتاً انکار می‌کنند.

دستاوردهای تحقیقاتی جدید نزاجا با حضور فرمانده این نیرو و جانشین فرمانده کل ارتش رونمایی و تحویل‌ دهی شد. این ۶ دستاورد جدید فناور محور و مرز شکنانه در حوزه‌های مختلف رزم زمینی از جمله خودرویی، رباتی، سامانه‌های بدون سرنشین، جنگال و هم افزایی راکتی و موشکی هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری: هر ماه یا هر هفته یک دستاورد جدید دفاعی تولید می‌کنیم

جانشین فرمانده کل ارتش: هواپیماهایی که در کشورهای همسایه است، برای امنیت آن‌ها مفید نیست

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال پایمال کردن حقوق ملت‌هاست و اربعین پرچم ظلم ستیزی را بالا می‌برد، گفت: دیدیم که خدای متعال در برابر فشار حداکثری، به آمریکایی‌ها ذلت حداکثری داد و آبروی آن ها را به طور حداکثری در دنیا برد. این قدرت خدا و ثمره استقامت است. وی در بخش دیگری از صحبتهاییش تاکید کرد: اینکه می بینید دشمن متوجه عراق و اربعین شده و ایجاد مزاحمت می‌کند این است که برای آنان سنگین است که ۲۰ میلیون زائر در این راهپیمایی باشکوه شرکت کرده و یک اجماع جهانی مسلمانان شکل می‌گیرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین طائب در بیست و سومین مجمع عالی فرماندهان سپاه از شکست طراحی سرویس های عبری-عربی برای ترور سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و دستگیری تیم ترور توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه شخصی‌ خود در توییتر از احتمال تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در مورد انتشار بیماری ایدز دربین مردم محروم چنارمحمود لردگان خبر داد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در اجتماع روحانیون و مردم رستمکلا با ذکر این جمله که مسئولان کشور بایدبا تدبیر، شرایط سخت مردم را با نگاه به درون کشور حل کنند، گفت: راه برون رفت از مسائل و مشکلات، استقامت و توجه به توانایی های درون است.

علی لاریجانی هم در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی الجزیره داشت به سوالاتی پیرامون پیشنهاد آتش‌بس انصارالله یمن، اظهارات اخیر ولیعهد سعودی، احتمال وقوع جنگ، برجام و حادثه آرامکو پاسخ داد. رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از این گفت و گو با تاکید بر اینکه هیچ ابتکاری در عرصه سیاست خارجی از آمریکایی‌ها ندیدیم و ترامپ هم هیچ دستاورد و توفیق خارجی نداشته است، گفت: از ایجاد نظام امنیتی جدید در منطقه استقبال میکنیم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین دیروز (پنج شنبه) از بسته بودن مرز خسروی بنا به تقاضای طرف عراقی تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: در سایر مرزها رفت و آمد به صورت معمول و عادی در حال انجام است و مشکلی در سایر مرزها نداریم و ترددها ادامه دارد.

وزارت امور خارجه هم  با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص برخی ناآرامی‌های پراکنده در عراق توصیه‌هایی به زائران اربعین حسینی ارائه کرد و از زائران اربعین حسینی سفر خود را تا آرام شدن شرایط در عراق به تاخیر بیندازند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه از روز جمعه مرز خسروی برای تردد زائران باز می شود،گفت: از روز شنبه تردد از مرزها با برگه تردد امکان پذیر است.

روح‌الله جمعه‌ای طی یادداشتی که در اینستاگرام خود منتشر کرد به چرایی وقوع حوادث اخیر در عراق پرداخت و نوشت: حوادث چند روز گذشته عراق ورای نارسایی های اداری که در ساختار دولتی این کشور وجود دارد و در جای خود قابل بحث است اما همزمانی آن با چند رویداد بسیار مهم و قابل تامل است.

همایش فصلی خانه احزاب

جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور در همایش فصلی خانه احزاب، با تاکید بر اینکه باید انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت بالا برگزار شود، گفت: تلاش می کنیم با ایجاد زیرساخت های لازم و تبادل نظر با شورای نگهبان، در برخی حوزه‌ها، انتخابات را کاملا الکترونیکی برگزار کنیم.

حکیمی‌پور: هزینه اداره کشور با نبود پیوند منطقی بین مجلس و حزب سنگین‌تر می‌شود

اکرمی: اختلافات و سهم‌خواهی را کم کنیم

امیری اصفهانی: احزاب مراقب رقبای جدید خود یعنی شبکه‌های اجتماعی باشند

باهنر: افزایش مشارکت مساله اول احزاب برای انتخابات باشد

نایب رئیس خانه احزاب: سه جریان سیاسی در کشور برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می‌کنند

کاشفی: قانونمداری و اخلاق مداری مبنای فعالیت احزاب باشد

صوفی: جریان‌های سیاسی گفتمان‌های خود را اصلاح کنند

مازنی: پیش‌نویس میثاق‌نامه انتخابات با تأکید بر منافع ملی تهیه شده است

اعظم طالقانی: احزاب باید قدرت و حاکمیت را در چارچوب ادب نقد کنند

محمد حسینی: بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه کار احزاب قرار گیرد

کواکبیان: خانه احزاب از دیوان عدالت اداری شکایت کند

پروانه مافی: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ۱۱۶ حزب سیاسی را به رسمیت شناخته است

محسن رضایی: انتخابات امسال جواب محکمی به تحریم‌کنندگان است

***

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص یکی از اتباع ایرانی واکنش نشان داد و گفت: تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یکی از جلسات نشست والدای در مسکو از ایران و عربستان خواست “از خاک سوریه به عنوان محل مقابله استفاده نکنند.“پوتین در این باره اظهار کرد: تقابل میان دو کشور از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین کشورهای منطقه بر تمام وضعیت آن منطقه از جهان از جمله وضعیت سوریه تاثیر می‌گذارد و این گریزناپذیر است.

مدیرکل موقت آژانس انرژی اتمی تاکید کرد که همکاری ایران با دیده‌بانی هسته‌ای سازمان ملل بهبود یافته است. فروتا درباره ادعاهایی مبنی بر یافتن ذرات اورانیومی از محلی در تهران، بدون ارایه جزییات و یا بیان صحت و سقم موضوع به خبرنگاران گفت که «برخی تعاملات انجام شده و اکنون نیز انجام می‌شود» و این تعامل جدید در راستای درخواستش از ایران در ماه سپتامبر بوده است.

رسانۀ آمریکایی اُپن سیکرت (مرکز سیاست پاسخگو) که به طور تخصصی به مسئله ورود پول‌های با منشاء مشکوک به امور سیاسی در آمریکا می‌پردازد، طی گزارشی از پرداخت مبلغ ۱.۴ میلیون دلار به شرکت لابی‌گر «روزمونت» از سال ۲۰۱۳ تا کنون توسط تروریست‌های منافقین برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های خارجی و دفاعی آمریکا خبر داده است.

یک قانون برای آزمایش ۲۵۰ هزار مدیر

با پیگیری‌های رئیس قوه‌قضاییه سامانه ثبت اموال مسئولان مدتی است راه‌اندازی شده و مدیران باید بر مبنای قانون” رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران” اموال خود و نزدیکانشان را اعلام کنند. قانونی که می‌تواند جلوی فساد مسئولان را بگیرد.

همچنین میتوانید مهمترین خبرهای حقوقی در هفته گذشته از بازداشت بازپرس تا حکم افساد یک خواننده را اینجا مرور کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 12 =