کد خبر : 186079
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
-

کاهش اعزام ورزشکاران آسیب‌دیده به خارج کشور

کاهش اعزام ورزشکاران آسیب‌دیده به خارج کشور

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا نوروزی در حاشیه نخستین کنگره رویکرد پزشکی ورزشی در  آسیب در ساری، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم پزشکی ورزشی بحث پیشگیری در آسیب‌های ورزشی است. وی با اعلام اینکه این فدراسیون نقش مهم پیشگیری، درمان و بازتوانی ورزشکاران را در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: پشتیبانی پزشکی برای

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا نوروزی در حاشیه نخستین کنگره رویکرد پزشکی ورزشی در  آسیب در ساری، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم پزشکی ورزشی بحث پیشگیری در آسیب‌های ورزشی است.

وی با اعلام اینکه این فدراسیون نقش مهم پیشگیری، درمان و بازتوانی ورزشکاران را در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: پشتیبانی پزشکی برای همه رشته‌های را در دستور کار داریم.

رئیس فدارسیون پزشکی ورزشی کشور ادامه داد: برای برنامه‌ریزی نیاز به آمار ورزشکاران سازمان یافته داریم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در کشور ما با توجه به اینکه این رشته به صورت تخصصی فعالیت دارد و شاهد حضور متخصصان این رشته در استان‌های مختلف کشور هستیم.

نوروزی اضافه کرد: نقش پزشکان در میادین مختلف به خوبی احساس می‌شود، به لحاظ علمی چیزی از سطح دنیا کم نداریم و میزان اعزام ورزشکاران به خارج از کشور کاهش یافته و اگر ورزشکاری به خارج از کشور اعزام می‌شود به دلیل مصلحت‌سنجی اعزام می‌شود.

رئیس فدارسیون پزشکی ورزشی کشور ادامه داد: ۷۶ درصد ورزشکاران در ۱۰ رشته فوتبال، همگانی،کبدی، بدن‌سازی، پرورش اندام، ژیمناستیک، تکواندو، کاراته، ورزش‌های بومی و عشایری و کشتی دچار آسیب می‌شوند.

وی بیان کرد: ۶۳ درصد آسیب‌های ورزشی به ترتیب مربوط به زانو، مچ‌پا، مچ دست، شانه‌، دندان و کمر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در پیشگیری از ورزش‌های پرطرفدار و پرآسیب باید به صورت جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

وی گفت: آسیبی که برای سهراب مرادی قهرمان وزنه‌برداری المپیک ایجاد شده به دلیل تمرین‌های زیاده بود است.

 به گزارش فارس، سهراب مرادی قهرمان اصفهانی تیم ملی وزنه‌برداری دچار مصدومیتی‌هایی از ناحیه‌های مختلف شده است که این آسیب‌دیدگی‌ها حضور وی در رویدادهای بین‌المللی پیش رو مانند المپیک و مسابقات جهانی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

مرادی در تمرینات روز ۲۹ خرداد هنگام زدن وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی از ناحیه کتف و آرنج دچار مصدومیت شد که بعد از این مصدومیت وی بلافاصله برای گرفتن MRI عازم بیمارستان شد؛ معاینات اولیه حکایت مصدومیت نسبتاً شدید این وزنه‌بردار داشت.

مرادی پس از انجام جراحی در حال حاضر دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد و باید دید که پس از مصدومیت می‌تواند رکودهای قبلی خویش را تکرار کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + یک =