کد خبر : 185942
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
-

کاشفی: قانونمداری و اخلاق مداری مبنای فعالیت احزاب باشد

کاشفی: قانونمداری و اخلاق مداری مبنای فعالیت احزاب باشد

به گزارش قائم آنلاین، حسین کاشفی صبح امروز در همایش فصلی خانه احزاب با بیان اینکه مهمترین مساله جامعه، منافع ملی است، اظهار کرد: منافع ملی محقق نمی‌شود مگر با انسجام و وفاق و وحدت. در قانون اساسی ما به حضور و مشارکت مردم اشاره شده است، پس قانون برای مشارکت نقص ندارد و مساله

به گزارش قائم آنلاین، حسین کاشفی صبح امروز در همایش فصلی خانه احزاب با بیان اینکه مهمترین مساله جامعه، منافع ملی است، اظهار کرد: منافع ملی محقق نمی‌شود مگر با انسجام و وفاق و وحدت. در قانون اساسی ما به حضور و مشارکت مردم اشاره شده است، پس قانون برای مشارکت نقص ندارد و مساله به حاکمیت بازمی‌گردد. باید حاکمیت مردم را قبول کند و نمایندگان، وزرا و سایر مقامات کشور خود را نماینده مردم بداند.

وی ادامه داد: تحزب و تشکل های مدنی نماینده مردم برای پیگیری منافع ملی هستند و وقتی به حقوق مردم و تحزب توجه کنیم، سرمایه اجتماعی افزایش می یابد. باید حاکمیت جواب دهد که برای گسترش و تقویت احزاب، چه اقدامی انجام داده است. یک دولت خانه احزاب راه اندازی کرده و دولت بعدی آن را تعطیل می کند.

این فعال سیاسی در پایان افزود: ما احزاب باید عملکرد خود را آسیب شناسی کنیم و از نقد نترسیم. از سویی حزب باید برنامه و نیروی انسانی برای اداره کشور داشته باشد، اما چگونه با احزاب برخورد شده است؟ قانون اساسی باید مبنای عملکرد و میثاق ما باشد. اگر احزاب تقویت شوند، احزاب از نمایندگان خود در مجلس جواب می خواهد. قانونمداری و اخلاق مداری باید مبنای حرکت احزاب باشد. اگر بی قانونی شد، به اصلاح‌طلب و اصولگرا کار نداشته باشیم بلکه با قانون شکن مقابله کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + شانزده =