کد خبر : 185923
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۵۵
-

فعالان قرآنی “سفیران نور” در دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند

فعالان قرآنی “سفیران نور” در دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند

به گزارش قائم آنلاین، دکتر سیما سادات لاری عصر چهارشنبه ۱۰ مهرماه در آیین افتتاحییه مسابقات بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت در جمع حاضران در جلسه در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی یکی از وظایف مهم مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت

به گزارش قائم آنلاین، دکتر سیما سادات لاری عصر چهارشنبه ۱۰ مهرماه در آیین افتتاحییه مسابقات بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت در جمع حاضران در جلسه در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی یکی از وظایف مهم مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت است که شامل برگزاری جشنواره‌های قرآنی، فعالیت کانون‌های قرآن و عترت در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین گسترش فعالیت‌های پژوهشی با رویکرد قرآن و عترت در میان دانشگاهیان علوم پزشکی است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت شامل انتشار سه نشریه علمی‌پژوهشی مهم نیز هست، اظهار کرد: مجلات “طب قرآن”، “سلامت قرآن” و “سبک‌زندگی” با تاکید بر محوریت سلامت بخشی از فعالیت‌های پژوهشی این مرکز است که باید تلاش کنیم این فعالیت‌ها بیش از پیش هدفمند شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

لاری برگزاری بیست وچهارمین جشنواره قرآن و عترت در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که در این جمع نورانی توفیق حضور در میان شما فعالان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی دارم. باتوجه به اینکه شهر همدان قابلیت و پتانسیل خوبی برای برگزاری رویدادهای قرآنی دارد، زمانی که به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام وظیفه می‌کردم، درخواست میزبانی این رویداد بزرگ قرآنی را مطرح کردم و پرچم مقدس جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت سال گذشته در زیباکنار گیلان، تحویل دکتر امیر رحمانی‌رسا مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه وقت دانشگاه علوم پزشکی همدان شد.

معاون وزیر بهداشت ضمن خیر مقدم به دست‌اندرکاران و متولیان برگزاری جشنواره قرآن و عترت گفت: به شما دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی که از اقصی نقاط کشور به شهر همدان آمدید، خیر مقدم می‌گویم. جا دارد از همه کسانی که شرایط و بسترهای لازم را فراهم کردند تا شما عزیزان در قالب یک جشنواره عظیم قرآنی و در یک محفل قرآنی گرد هم جمع شوید، تشکر کنم. تقارن هفته دفاع مقدس و برگزاری این جشنواره قرآنی را به فال نیک می‌گیرم و به همین مناسبت جا دارد از شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای استان همدان یادی کنم که قطعا روح آنها در جمع این محفل نورانی ناظر وحاضر است.

لاری با اشاره به اینکه در جمع قرآنیان، سخن گفتن درباره این کتاب آسمانی سخت است، اظهار کرد: با این حال آنچه که برای همه روشن می‌نمایند، این حقیقت است که قرآن نور است و پیامش نور و چراغ راه همه انسانها است و عمل به این کتاب آسمانی، جامعه اسلامی را نورانی می‌کند. قرآن به تعبیر حضرت علی(ع) ظاهری زیبا و شگفت انگیز و باطنی عمیق دارد.

لاری قرآن را کتاب “هدایت فطری”، “هدایت عقلانی” و “هدایت بیرونی” برای تکامل بشریت عنوان کرد و گفت:‌ “هدایت عقلانی” همه انسان‌ها را به تعمق، تفکر و تدبر دعوت می‌کند و هدایت فطری، هدایتی است که به تعبیر قرآن کریم، همه اشیاء به طور فطری به سمت پروردگار هدایت می‌شود.

وی “هدایت بیرونی” را یکی دیگر از عوامل “تکامل بشریت” ذکر کرد و گفت: وجود پیامبران برای هدایت بشر همان هدایت بیرونی است و این هدایت ویژه بندگانی است که در مسیر هدایت قدم برمی‌دارند و همچنین عصمت که کامل‌ترین نوع هدایت به شمار می‌رود و ویژه ائمه و پیامبران است و ما می‌توانیم از این چهار هدایت اصلی قرآن کریم بهره مند شویم.

لاری خطاب به متسابقین و فعالان قرآنی حاضر در این مرحله جشنواره، گفت: دست یاری به سوی شما سفیران نور در دانشگاه‌ها دراز می‌کنم، شما عزیزانی که با نور قرآن در ارتباط هستید و با این کتاب آسمانی مأنوسید. از شما می‌خواهم که سفیران نور در دانشگاه‌های علوم پزشکی باشید و کمک کنید که فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی با کیفیت خوبی انجام شود.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی و مشکلات اقتصادی که کشور را تهدید می‌کنند، اظهار کرد: خیلی از دشمنان در این برهه از زمان بیکار ننشسته و از هر طریقی می‌خواهند بر فرهنگ ایرانی- اسلامی ما نفوذ کنند؛‌ بنابراین ما نیز باید هوشیار باشیم و با توسل به قرآن کریم- این اعجاز الهی- از تنگناها و مشکلات بیرون بیاییم. در این زمینه نقش شما سفیران نور در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار خطیر است و باید “سبک زندگی اسلامی” را به خوبی بتوانید در دانشگاه‌ها میان داشگاهیان ترویج کنید چرا که این خواسته رهبر معظم انقلاب است که همواره نسبت بر آن تاکید دارند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده‌اند.

معاون وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه “بعد معنویت” در دانشگاه‌ها باید پررنگ‌تر از قبل باشد، اظهار کرد: جوانان ما برای آنکه به آرامش دست یابند نیاز دارند با قرآن و معنویت بیش از پیش مأنوس شوند و شما به عنوان سفیران نور نقش به سزایی در این زمینه دارید. در این شب نورانی که چهره‌های قرآنی در قالب یک رویداد معنوی گرد هم آمده‌اند، از خداوند می‌خواهم به برکت این کتاب آسمانی، همه ما را از فضایل قرآنی محروم نکند و جامعه قرآنی ما را به ارزش‌های اسلامی نورانی کرده و ما را عامل به ارزش‌های اسلامی کند تا جوانان ما با قرآن بیشتر همراه و همگام شوند.

به گزارش مفدا، جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت بزرگترین رویداد قرآنی وزارت بهداشت است که در سال‌های گذشته با استقبال بسیار زیاد دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مواجه شده به طوری که در دوره بیست‌و چهارم آن شاهد شرکت بیش از ۷۳ هزار نفر از دانشگاهیان وزارت بهداشت در این رویداد قرآنی هستیم که حاکی از نرخ مشارکت بیش از ۱۰درصد مخاطبان جشنواره است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =