کد خبر : 186081
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
-

رکورد تولید طلای سپید بعد از ۲ دهه در مازندران شکسته شد

رکورد تولید طلای سپید بعد از ۲ دهه در مازندران شکسته شد

به گزارش قائم آنلاین، امسال با تولید بیش از یک میلیون و ۴۰۰هزار تن شلتوک رکورد تولید این محصول پس از دو دهه شکسته شد. رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با تایید این خبر در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امسال به‌دلیل وجود آب به میزان کافی و تامین آن در شالیزارها و بالا

به گزارش قائم آنلاین، امسال با تولید بیش از یک میلیون و ۴۰۰هزار تن شلتوک رکورد تولید این محصول پس از دو دهه شکسته شد.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با تایید این خبر در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امسال به‌دلیل وجود آب به میزان کافی و تامین آن در شالیزارها و بالا آمدن سطح آب چاه‌ها خیلی از مناطقی که سال گذشته به‌دلیل کم‌آبی زیر کشت نرفته بود، کشت شد به‌طوری‌که ۱۱هزار هکتار بر سطح زیرکشت افزوده شد.

ابراهیم قربان‌نژاد با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی سطح زیر کشت ارقام پرمحصول برنج نسبت به سال گذشته، افزود: همچنین امسال شاهد افزایش سطح زیر کشت رتون و دوباره نشا و همچنین افزایش سطح مکانیزه بودیم.

وی تصریح کرد: همه اینها موجب شد که در امسال سطح زیر کشت برنج در استان مازندران به یک میلیون و ۴۲۰هزار تن برسد که در دو دهه اخیر رکورد تولید برنج در مازندران شکسته شد.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد قیمت خوب برنج در بازار مازندران هستیم، گفت: همچنین قیمت ارقام محلی برنج همچنان هیچ تغییری نکرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در ادامه با اشاره به وضعیت مناسب قیمت برنج طارم و ارقام محلی در بازار مازندران، افزود: بحث تخلیط رونق بازار برنج پرمحصول را کاهش داده است.

شهیدی‌فر بیان کرد: هر زمان حس کردیم قیمت برنج در حال کاهش است و کشاورز متضرر می‌شود بحث خرید توافقی برنج در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: واردات برنج نیز ممنوع اعلام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 5 =