کد خبر : 186044
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
-

بهره برداری از بیش از ۲۰۰ طرح آب و برق تا پایان سال

بهره برداری از بیش از ۲۰۰ طرح آب و برق تا پایان سال

به گزارش قائم آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب پس از دیدار با نمایندگان بخش خصوصی این صنعت با اشاره به شرکت کنندگان نمایشگاه اظهار کرد: امسال باوجود همه محدودیت‌ها، تعداد شرکت‌های فعال ایرانی و برخی فعالین این عرصه که در خارج از کشور حضور دارند افزایش

به گزارش قائم آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب پس از دیدار با نمایندگان بخش خصوصی این صنعت با اشاره به شرکت کنندگان نمایشگاه اظهار کرد: امسال باوجود همه محدودیت‌ها، تعداد شرکت‌های فعال ایرانی و برخی فعالین این عرصه که در خارج از کشور حضور دارند افزایش پیدا کرد و امیدوارم این نمایشگاه تاثیر بسزایی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب کشور که نقش مهمی در تامین آسایش مردم دارد داشته باشد.

وی از افتتاح بیش از ۲۰۰ طرح صنعت آب و برق در سراسر کشور تا پایان سال خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در شش ماه دوم سال جاری طرح‌های بزرگ آب و انرژی کشور در سراسر کشور به بهره برداری خواهد رسید.

در این راستا کمپینی تحت عنوان الف – ب – ایران تشکیل شده و در قالب آن بیش از ۲۰۰ پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

تعرفه آب و فاضلاب پاسخگو نیست

در ادامه این مراسم حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مورد نمایشگاه آب و فاضلاب گفت: در این نمایشگاه بخش خصوصی و بخش دولتی توانمندی‌های خود را به یکدیگر نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید به مشکلات تولید کنندگان توجه داشت اظهار کرد: در همه اقلام نمی‌توان به تولید داخل اتکا داشت اما در بسیاری از اقلام می‌توان به بخش خصوصی اعتماد کرد و باید در بخش‌هایی که می‌توان به بخش خصوصی اعتماد کرد حمایت لازم را از تولیدات داخلی به عمل آوریم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تعرفه آب و فاضلاب در کشور پاسخگو نیست افزود: پیشنهادی مطرح کرده بودیم تحت اینکه قیمت را در ابتدا تحت عنوان استفاده از یارانه آب مطرح کنیم تا اجازه دهند آب را به قیمت تمام شده تامین آب به فروش برسانیم و مابه التفاوت را دولت در قالب یارانه آب یا انرژی به مردم پرداخت کند که این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک سعی می‌کنیم بخش زیادی از بدهی‌های گذشته را در قالب اوراق خزانه پرداخت کنیم.

اردکانیان با بیان اینکه کشور به ۳۵۰۰ کیلومتر خط انتقال نیاز دارد افزود: سرمایه کافی برای اجرای پروژه‌ها وجود ندارد و پروژه‌ها با رکود مواجه شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =