کد خبر : 185998
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
-

اعتصاب معلمان در اردن همچنان ادامه دارد

اعتصاب معلمان در اردن همچنان ادامه دارد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ناصر النواصره، رئیس سندیکای معلمان اردن با بیان اینکه اعتصاب معلمان همچنان ادامه دارد، از شورای سندیکا خواست امروز (پنجشنبه) تشکیل جلسه داده و تصمیمات مهمی را اتخاذ کند. وی گفت: ما به اعتصاب خود ادامه می‌دهیم و از شورای سندیکای معلمان می‌خواهیم امروز به منظور

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ناصر النواصره، رئیس سندیکای معلمان اردن با بیان اینکه اعتصاب معلمان همچنان ادامه دارد، از شورای سندیکا خواست امروز (پنجشنبه) تشکیل جلسه داده و تصمیمات مهمی را اتخاذ کند.

وی گفت: ما به اعتصاب خود ادامه می‌دهیم و از شورای سندیکای معلمان می‌خواهیم امروز به منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات مهم در ارتباط با معلمان تشکیل جلسه دهد.

روز چهارشنبه نیز دادگاه عالی اداری اردن حکمی را مبنی بر لزوم پایان اعتصاب‌ معلمان که وارد چهارمین هفته خود شده است، صادر و تاکید کرد، این حکم بلافاصله اجرایی می‌شود و باید به آن پایبند بود.

در این راستا، النواصره تصریح کرد: احترام به حاکمیت قانون یکی از ارزشهای ماست که به آن ایمان داریم. ما نخستین کسانی هستیم که به قانون پایبند هستند و ما از حق قانون اساسی خود استفاده می کنیم.

وی افزود: رفتن و یا ماندن دولت برای ما اهمیتی ندارد، خواسته ما واضح و روشن و تنها دو کلمه است: عذرخواهی و اعتراف.

دولت اردن پیشتر تصمیم گرفته بود حقوق معلمان را از ۲۴ تا ۳۱ دینار (حدود ۳۴ تا ۴۳ دلار آمریکا) براساس رتبه معلم‌ها افزایش دهد. این افزایش حقوق بدون توافق با سندیکای معلمان انجام شد که ادامه اعتصاب‌ها پس از دور جدید گفتگو با وزارت آموزش و پرورش را اعلام کرده بود.

سندیکای معلمان که در آن حدود ۱۴۰ هزار معلم حضور دارند، به ادامه اعتصاب‌هایی که روز یکشنبه آن را آغاز کرد، پایبند است تا آن امتیازات مالی که خواستار آن بوده، به دست آورد و همچنین مسئولان خشونت‌ها و بازداشت‌ها در حق معلمان طی اعتراضات پنج شنبه گذشته بازخواست شود.

سندیکای معلمان اعلام کرده است که رایزنی و اعتصاب تا زمان دستیابی به راه حل ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − چهارده =