کد خبر : 185819
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
-

میشل عون: ریاست جمهوری و دولت لبنان با تحریک‌های طرف‌های خارجی هدف قرار گرفته‌اند

میشل عون: ریاست جمهوری و دولت لبنان با تحریک‌های طرف‌های خارجی هدف قرار گرفته‌اند

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه “الجمهوریة” به نقل از افرادی که به دیدار میشل عون، رئیس جمهوری لبنان رفته بودند، نوشت، میشل عون در این دیدار گفته است که احتمال می‌دهد بخشی از اعتراضات هفته گذشته لبنان خودجوش نبوده و کسانی هستند که این تظاهرات را هدایت می‌کنند و به صورت سیاسی از آن بهره‌برداری

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه “الجمهوریة” به نقل از افرادی که به دیدار میشل عون، رئیس جمهوری لبنان رفته بودند، نوشت، میشل عون در این دیدار گفته است که احتمال می‌دهد بخشی از اعتراضات هفته گذشته لبنان خودجوش نبوده و کسانی هستند که این تظاهرات را هدایت می‌کنند و به صورت سیاسی از آن بهره‌برداری می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که شماره تلفن‌هایی از خارج از کشور با برخی طرف‌ها در داخل طی اعتراضات اخیر تماس‌هایی برقرار کردند.

وی افزود: طرف‌هایی در خارج، اعتراضات در لبنان را تحریک می‌کنند و گروه‌هایی نیز در داخل کشور به آن تحرکات پاسخ مثبت نشان می‌دهند. ریاست جمهوری و سعد حریری، نخست وزیر نیز هدف قرار گرفته شده‌اند؛ اقداماتی که از درز پیدا کردن برخی اخبار مشکوک مبنی بر لزوم استعفای دولت آغاز شد تا این که شخص حریری نیز مستقیماً هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری لبنان اطمینان داد آنطور که برخی‌ها هراس دارند، فروپاشی مالی و اقتصادی هرگز حاصل نخواهد شد.

لبنان هفته گذشته شاهد چندین تظاهرات مردمی همزمان در این کشور در اعتراض به اوضاع اجتماعی و اقتصادی بود و تظاهرکنندگان خواستار استعفای دولت شدند.

روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه نوشت که نخست‌وزیر لبنان ۱۶ میلیون دلار به یک مدل در آفریقای جنوبی پرداخت کرده و گویا سال‌ها پیش بین آنها روابط عاطفی و عاشقانه وجود داشته است.

در پی انتشار گزارش نیویورک تایمز آمریکا در رسانه‌های اجتماعی لبنان جنجال به پا شد، این خبر به این دلیل بسیار جنجال برانگیز شده که لبنان با وضعیت اقتصادی سختی دست و پنجه نرم می‌کند حتی شبکه المستقبل وابسته به حریری تعطیل است و حقوق کارمندان آن پرداخت نشده است.

میشل عون از تمامی شهروندان لبنانی خواست تا دنباله‌رو شایعه‌ها نباشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 18 =