کد خبر : 185787
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
-

مالیات در نرم افزارهای فراپیام

مالیات در نرم افزارهای فراپیام

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام فراپیام، در قانون تجارت ایران تمام موسسات فعال تجاری باید صورت معاملات خود را به صورت تفکیک شده در دفاتر روزنامه و کل منتقل، و پایان هر فصل گزارشات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را به اداره دارایی تحویل دهند حال آن که شما می‌توانید به جای ثبت هر

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام فراپیام، در قانون تجارت ایران تمام موسسات فعال تجاری باید صورت معاملات خود را به صورت تفکیک شده در دفاتر روزنامه و کل منتقل، و پایان هر فصل گزارشات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را به اداره دارایی تحویل دهند حال آن که شما می‌توانید به جای ثبت هر روزه، هر ماه یک سند خلاصه در دفتر ثبت کرده و در پایان سال فقط ۱۲ سند به ممیز دارایی تحویل دهید. البته این امر فقط در صورتی جایز است که موسسات قبلا نرم‌افزارحسابداری مورد استفاده خود را به اداره امور مالیاتی معرفی نموده و نرم افزار فوق مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار گرفته باشد لذا این‌طور به نظر می‌رسد که برای دستیابی به این مهم بهترین راه حل استفاده از نرم‌افزارهای مورد تایید سازمان امور مالیاتی می‌باشد.

هر چند در قانون، به لزوم معرفی سیستم حسابداری به دارایی اشاره‌ای نشده است. ولیکن دلیل اعلام و استفاده از نرم‌افزار حسابداری مورد تایید دارایی این است که در صورت عدم ارسال فرم اعلام مشخصات نرم‌افزارهای مالی مورد استفاده به این اداره، اطلاعات مالی باید به صورت سند به سند در دفاتر قانونی تحریر گردد. در صورتی که با اعلام نرم‌افزار حسابداری مورد تایید دارایی می‌توان به صورت ماهانه دفاتر را نگارش کرد.

با این وجود از نظر سازمان امور مالیاتی، نرم‌افزار حسابداری مورد تایید سازمان امور مالیاتی  نصب شده در هر سازمان باید دارای یک سری کاربردهای خاص بوده و ویژگی‌هایی همچون زیر را داشته باشد

·    در مقابل مشکلاتی مثل قطعی برق، نرم‌افزار حسابداری مورد تایید دارایی باید دارای یک بانک اطلاعاتی قابل اعتماد باشد تا اطلاعات مالی دچار مشکل نشود.

·    قابلیت ساخت فایل‌های الکترونیکی و برقراری رابط‌های نرم‌افزارهای ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور وجود داشته باشد

·    قابلیت محاسبه خودکار مالیات و ثبت اطلاعات را در سامانه مالیات بر ارزش افزوده  بعد از ثبت نام در سایت داشته باشد.

· امکان تهیه خروجی اطلاعات بر اساس استاندارد اداره مالیات مانند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و  …

گروه شرکت‌های مهندسی نرم فراپیام یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شوارای عالی انفورماتیک در راستای طراحی نظام‌های پیشرفته مالی  و مدیریت  با در نظر گرفتن نیاز مشتریان اقدام به تولید سیستم‌های یکپارچه کرده است.

مجموعه نرم‌افزارهای یکپارچه فراپیام از ماژول‌های حسابداری، خزانه‌داری، مدیریت کالا و انبار، فروش و عملیات فروش، حقوق و دستمزد و پرسنلی، دارایی ثابت و جمع داری اموال، زنجیره تامین و تدارکات داخلی، سفارشات خارجی و خدمات پس از فروش تشکیل شده است.

نرم افزار فراپیام مورد تائید سازمان امور مالیاتی بوده و همچنین در مجموعه نرم‌افزارهای فوق امکان محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در خرید و فروش و همچنین ارائه گزارشات فصلی طبق ماده ۱۶۹ قانون‌های مالیات‌های مستقیم (مالیات بر ارزش افزده) تعبیه شده است.

مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات عام است که  به همه کالاها و خدمات مگر آن‌ها که معاف از مالیات هستند تعلق می‌گیرد.

در نرم‌افزارهای فراپیام امکان معرفی کالاهای مشمول بر ارزش افزوده طراحی شده و استفاده‌کنندگان از نرم‌افزار می‌توانند کالاهای مشمول مالیات بر ارزش افزوه را انتخاب نمایند همچنین امکان محاسبه اتوماتیک مالیات بر ارزش افزوده در فرم‌های عملیاتی خرید و فروش و همچنین محاسبه دستی در نظر گرفته شده است.

همچنین در این سیستم حسابداری مالی به منظور ارائه و تسلیم اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق و کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان ارائه خروجی، لیست مالیات حقوق  و تهیه فایل‌های پرداخت مالیات، مطابق با سیستم مکانیزه مالیات بر درآمد سازمان امور مالیاتی تعبیه و طراحی شده است.

نرم افزار یکپارچه با دارا بودن ویژگی‌های مورد نظر سازمان امور مالیاتی و با بکارگیری آخرین دست آوردهای فناوری اطلاعات و با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی توانسته گاهی بزرگ در جهت همگام سازی با نظام های جهانی بردارد.

جهت اطلاعات بیشتر محصولات با شماره تلفن ۸۶۷۴۸ و یا با نشانی اینترنتی  www.farapayam.com  با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =