کد خبر : 185771
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
-

صدور مجوز گردشگری از سوی حمل‌ونقل و پایانه‌ها تخصصی نیست

صدور مجوز گردشگری از سوی حمل‌ونقل و پایانه‌ها تخصصی نیست

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو ، در خصوص مهم‌ترین چالش‌های حوزه گردشگری در مازندران اظهار کرد: بزرگ‌ترین معضلی که حال حاضر با آن مواجه هستیم به موضوع ایجاد و احداث زیرساخت‌های گردشگری بر می‌گردد. وی با بیان اینکه در همین رابطه، یکی از موضوعات مهم به ساخت و ساز در مسیرهای اصلی

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو ، در خصوص مهم‌ترین چالش‌های حوزه گردشگری در مازندران اظهار کرد: بزرگ‌ترین معضلی که حال حاضر با آن مواجه هستیم به موضوع ایجاد و احداث زیرساخت‌های گردشگری بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در همین رابطه، یکی از موضوعات مهم به ساخت و ساز در مسیرهای اصلی و حتی فرعی جاده‌های استان بر می‌گردد؛ افزود: متاسفانه علیرغم اینکه شورای برنامه ریزی استان، مصوب کرد تا میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی صدور مجوز‌ها در این رابطه باشد؛ اما همچنان حمل‌ونقل و پایانه‌ها در حال صدور این مجوز است.

صدور غیرتخصصی مجوزها از سوی سازمان حمل‌نقل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: چون این صدور مجوزها در حال حاضر تخصصی نیست از یک سو، سرمایه‌گذار تمایلی نشان نمی‌دهد و از سویی دیگر ساخت‌سازهای انجام شده برخلاف اصول حوزه گردشگری انجام می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: ما در حال حاضر، بیش از ۱۷۰ پروژه تاسیسات گردشگری در بخش‌های اقامتی، گردشگری، پذیرایی و مسافرتی در استان داریم که بانک‌ها نتوانسته‌اند پاسخگوی نیاز متقاضیان باشند.

حجم ۲۵۰۰۰ میلیاردی طرح‌های قابل اجرا در حوزه گردشگری دریایی

فرزانه ادامه داد: حجم کل سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان است که یک عدد بسیار مناسبی است که اگر بتوانیم این پروژه‌ها را که برایشان برش شهرستانی نیز در نظر گرفته شده است به بهره‌برداری برسانیم، یک اتفاق بسیار بزرگی برای کشور و استان خواهد بود.

وی متذکر شد: بی شک با این اتفاق ما می‌توانیم نسبت به جذب گردشگران خارجی و به ویژه اروپایی‌ها قدم‌های موفقی برداریم که باید کمک کرد تا بانک‌ها بتوانند تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذارانی که دارای پروانه ساخت هستند را پرداخت کنند.

لزوم توجه ویژه به ظرفیت‌های بومگردی روستایی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به لزوم توجه مضاعف به حوزه بومگردی روستایی، تصریح کرد: هر چند ما از برنامه‌های بومگردی در استان جلوتر هستیم اما استعداد استان مازندران بیش از این میزان است که اگر تمام دستگاه‌ها مشارکت کنند، نیاز استان به افزایش ظرفیت موجود بیش از این است و حتی گردشگران خارجی را نیز به سمت خود جذب خواهد کرد.

شناسایی ۱۳۴ منطقه مناسب برای ساخت اسکله

این مسئول یکی از چالش‌های حال حاضر حوزه گردشگری استان را فقدان زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری دریایی دانست و افزود: باید در اجرای طرح‌های گردشگری دریایی اعم از ایجاد اسکله، کار در دریا، استفاده از کشتی‌های کروز و طرح‌هایی از این قبیل باید وزارت‌خانه دارای اختیار تام باشد؛ غالب این طرح‌ها به سازمان‌های گوناگون گره می‌خورد و کار را برای سرمایه گذار سخت می‌کند.

فرزانه ادامه داد: سرمایه‌گذار در گیرودار اخذ استعلام‌ها و موافقت‌ها از ادارات گوناگون، پروژه‌اش دچار روند فرسایشی شده و کار نیمه کاره رها می‌شود.

وی یادآور شد: اخیرا ۱۳۴ منطقه در استان به عنوان مکان‌های مناسب برای ایجاد اسکله‌های دریایی شناسایی شده و اکنون در حال نهایی شدن است و اگر نقشه‌های سرمایه‌گذاران تایید شود، ظرفیت‌های جدیدی به حوزه گردشگری دریایی استان اضافه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =