کد خبر : 185815
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
-

حراج آثار هنر اسلامی در ساتبیز

حراج آثار هنر اسلامی در ساتبیز

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از آرت دیلی،‌ دپارتمان هنر اسلامی حراجی ساتبیز در بیست و سوم اکتبر امسال،آثار هنر اسلامی سراسر جهان را که شامل ظروف فلزی،‌سرامیکی،‌ سفالین، نقاش‌ها و نسخه‌های خطی قرآن می‌شود، به فروش می‌گذارد. صفحه بزرگی از قرآن کریم که آیات طلایی خط کوفی بر روی آن دیده می‌شود از

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از آرت دیلی،‌ دپارتمان هنر اسلامی حراجی ساتبیز در بیست و سوم اکتبر امسال،آثار هنر اسلامی سراسر جهان را که شامل ظروف فلزی،‌سرامیکی،‌ سفالین، نقاش‌ها و نسخه‌های خطی قرآن می‌شود، به فروش می‌گذارد.

صفحه بزرگی از قرآن کریم که آیات طلایی خط کوفی بر روی آن دیده می‌شود از جمله آثاری است که در این حراجی به مزایده گذاشته می‌شود. کارشناسان این حراجی، قیمت این اثر را که به قرن نهم و دهم میلادی باز می‌گردد را بین ۴۰۰,۰۰۰ الی ۶۰۰,۰۰۰ پوند برآورد کرده‌اند.

این صفحه، بخشی از نسخه نفیس قرآن به نام‌ «قرآن آبی» ‌است که در زمان خود به عنوان یکی از نفیس‌ترین نسخه‌های قرآن موجود در جهان عرب به شمار می‌رفت. با این حال منشا دقیق این اثر هنوز مشخص نیست.

یک ظرف سفالین به رنگ آبی و سفید که به شکل یه شیر ساخته شده نیز بخشی از این حراجی خواهد بود . ارزش این ظرف سفالین ایرانی که به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد بین ۸,۰۰۰ الی ۱۲,۰۰۰ ارزیابی شده است.

یک ظرف سفالین کاشانی متعلق به قرن داوزدهم نیز با قیمت تقریبی ۱۰,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ به فروش گذاشته خواهد شد.

یک نسخه از قرآن صفوی متعلق به اواسط قرن شانزدهم از نفیس‌ترین نسخه‌های قرآن این مجموعه است که توسط ساتبیز به مزایده گذاشته می‌شود. این نسخه از قرآن که برای نگارش آیاتش از رنگ‌های مختلف استفاده شده است یکی از بزرگ‌ترین نسخه‌های قرآن دوران صفوی محسوب می‌شود. این اثر پیشتر در سال ۱۹۴۰ در نمایشگاه هنر ایرانی در موسسه ایرانی واقع در نیویورک به نمایش گذاشته شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + پنج =