کد خبر : 185827
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
-

استقبال از تلاش‌ها برای صلح در منطقه

استقبال از تلاش‌ها برای صلح در منطقه

به گزارش قائم آنلاین، مشاور رئیس جمهور در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به قدم زدن روحانی با پوتین، گفت که این موضوع در جهت کاستن رنجی از ایرانیان یا جلب منفعتی برای مردم باشد،‌ نه تنها ممکن بلکه لازم است. رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره

به گزارش قائم آنلاین، مشاور رئیس جمهور در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به قدم زدن روحانی با پوتین، گفت که این موضوع در جهت کاستن رنجی از ایرانیان یا جلب منفعتی برای مردم باشد،‌ نه تنها ممکن بلکه لازم است.

رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شکست بی تردید سیاست فشار حداکثری امریکا و تسلیم نشدن ایران در مقابل نظام سلطه گفتند: آنها اخیراً با کمک رفقای اروپایی‌شان برای ملاقات با رئیس جمهور کشورمان و ایجاد یک حالت نمایشی از شکست ایران، تلاشی بی‌نتیجه کردند اما ایران با جدیت و قاطعیت و تا رسیدن به نتیجه مطلوب به کاهش تعهدات هسته ای ادامه خواهد داد. ایشان در ادامه هشت توصیه برای استمرار حرکت پرشتاب و رو به پیشرفت پاسداران انقلاب اسلامی بیان و تاکید کردند: به هیچ وجه نگذارید سپاه پیر، محافظه‌کار و به وضع موجود قانع شود.

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور درباره موضع وزارت کشور در خصوص ابطال مصوبه دولت مبنی بر تعیین مکان هایی برای برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها، با بیان این‌که مصوبه دولت درباره مکان‌های برگزاری تجمعات کمکی به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بود، گفت: برگزاری تجمع حقی است که بر اساس قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است، اما سوال این است که این حق را چگونه باید قانون‌مند و اجرایی کنیم که در ابراز یک حق، حق دیگری تضییع نشود.

همچنین هیات عمومی دیوان عدالت اداری در رابطه با موضوع سن بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور، رایی صادر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم از معاون اول رییس جمهور خواستار ارائه دستورات لازم جهت بهبود وضعیت معیشت و درمان جانبازان نخاعی و ۷۰ درصد شد.

حسین ذوالفقاری در نشست هماهنگی ستاد اربعین درباره موضوعاتی چون برگ تردد، سامانه سماح و بیمه زائرین اربعین توضیحاتی ارائه و اعلام کرد تا کنون یک میلیون و ششصد هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند. وی با بیان اینکه هماهنگی تردد با برگ تردد به جای ویزا در مواردی صورت گرفته است گفت: این به معنای این نیست که کسی برای گرفتن گذرنامه ثبت نام نکند. کسانی که گذرنامه‌اشان فاقد تاریخ است باید ثبت نام کنند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اظهارات مداخله جویانه دبیرکل ناتو گفت: جمهوری اسلامی ایران این اظهارات مداخله جویانه از سوی قدرت ها و نهادهای امنیتی خارجی در امور داخلی کشورها و منطقه خلیج فارس را محکوم کرده و بر این باور است که هرگونه دخالت در ترتیبات امنیتی منطقه توسط بیگانگان، خود عامل ایجاد و تشدید ناامنی و تنش آفرینی در منطقه است.

خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت گفت که کشورش از اظهارات مقامات ایرانی و سعودی برای ایجاد صلح در منطقه و خصوصا اظهارات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که “به دنبال ایجاد راه‌های مسالمت آمیز در منطقه است” خوشبین است.

همچنین سخنگوی وزارت امورخارجه قطر با استقبال از طرح رئیس‌جمهور کشورمان موسوم به ابتکار صلح هرمز گفت که این، نشان دهنده تمایل طرف ایرانی برای تعامل معنادار است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم ا انتقاد از سیاست‌های تنش زای ایالات متحده در خاورمیانه،گفت: ابتکار عمل ایران برای ایجاد امنیت در خلیج فارس باید مورد توجه قرار گیرد.

یک وکیل دادگستری از صدور کیفرخواست برای محسن لرستانی -خواننده- به اتهام افساد فی‌الارض و ارجاع پرونده او به دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد و اظهار کرد: موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

وکیل مدافع علیرضا صلحی – پزشک تبریزی هم که حکم قصاصش به اتهام قتل دو عضو خانواده‌اش در دیوان عالی کشور نقض و در دادگاه بدوی مجددا به قصاص محکوم شده است – از ارسال پرونده موکلش به دیوان عالی خبر داد.

امروز همچنین نخستین جلسه محاکمه «گروه عظام» به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودر در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. دراین جلسه نماینده دادستان به سه هزارمیلیارد معوقه بانکی و صدها میلیون دلار قاچاق حرفه‌ای قطعات خودرو اشاره کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توییتر از تایید لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف ‎تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =