کد خبر : 185540
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۵۵
-

کاهش وزن ناگهانی و سریع می تواند نشانه چه بیماری ای باشد؟

کاهش وزن ناگهانی و سریع می تواند نشانه چه بیماری ای باشد؟

به گزارش قائم آنلاین، دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” به مناسبت آخرین یکشنبه سپتامبر روز جهانی قلب(۷ مهرماه)، افزود: توصیه می شود کسانی که دیابت دارند قبل از اینکه دچار عوارض دیابت و عوارض عروقی و عصبی شوند، قند خون خود را کنترل کنند. وی با بیان اینکه فاکتورهای متعددی در بروز بیماری های قلبی و عروقی

به گزارش قائم آنلاین، دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” به مناسبت آخرین یکشنبه سپتامبر روز جهانی قلب(۷ مهرماه)، افزود: توصیه می شود کسانی که دیابت دارند قبل از اینکه دچار عوارض دیابت و عوارض عروقی و عصبی شوند، قند خون خود را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه فاکتورهای متعددی در بروز بیماری های قلبی و عروقی موثر است، گفت: دیابت، فشارخون بالا، چاقی، بی تحرکی، تغذیه ناسالم و استعمال دخانیات از فاکتورهای خطر شناخته شده بیماری های قلبی و عروقی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه فشار خون بالا یکی از عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی است که می تواند برسیستم قلبی و عروقی تاثیر بگذارد گفت: برای اینکه بتوان ازتاثیر بیماری فشار خون بالا بر بیماری قلبی و عروقی پیشگیری کرد باید مصرف نمک را کاهش داد.

رشیدی نژاد کاهش وزن و تغذیه سالم و مصرف دارو را درمان اولیه فشار خون بالا عنوان کرد و گفت: استفاده از مواد مخدر، استرس و افسردگی از دیگر عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

فوق تخصص بیماری های قلب و عروق در مورد رابطه کاهش وزن ناگهانی و عارضه قلبی، گفت: کاهش وزن ناگهانی و سریع می تواند عارضه قلبی ایجاد کند. توصیه می شود کاهش وزن با مشورت متخصص تغذیه و به صورت علمی و حساب شده انجام شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =