کد خبر : 185643
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
-

پیش‌بینی برداشت ۲٫۷ تن مرکبات در مازندران

پیش‌بینی برداشت ۲٫۷ تن مرکبات در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا شعبانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: پیش بینی ما از برداشت مرکبات طی سال‌جاری از باغات مازندران، دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن است. وی افزود: صادرات نارنگی‌های پیش‌رس ژاپنی آغاز شده است و در حال انجام است. مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران خاطرنشان کرد: مقصد مرکبات استان کشورهای حاشیه دریای

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا شعبانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: پیش بینی ما از برداشت مرکبات طی سال‌جاری از باغات مازندران، دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

وی افزود: صادرات نارنگی‌های پیش‌رس ژاپنی آغاز شده است و در حال انجام است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران خاطرنشان کرد: مقصد مرکبات استان کشورهای حاشیه دریای خزر، روسیه، عراق، ترکمنستان و آذربایجان هستند.

شعبانی در خصوص وضعیت قیمت مرکبات در بازار گفت: وضعیت قیمتی بازار داخلی برای باغدار رضایت بخش نیست و با کاهش قیمت مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از یک سو، هم‌زمانی برداشت را داریم و از سویی دیگر، با فراوانی میوه‌های تابستانه در بازار مواجه هستیم، هنوز وضعیت بازار، سنگین است و قیمت‌ها بسته به عرضه و تقاضای بازار مورد رضایت باغدار نیست.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران متذکر شد: در شرایط کنونی نیاز به رونق صادرات داریم و باید نسبت به این موضوع، پیگیری‌های جدی و مستمر انجام شود تا بازار داخلی به یک حد تعادل برسد.

شعبانی در پاسخ به این سوال که آیا آفت مگس میوه به باغات استان خسارت جدی وارد کرد یا خیر؛ گفت: امسال آفت مگس میوه در باغات استان‌های شمالی کشور مشاهده شد و بخشی از خسارت‌هایی که به میوه‌ها وارد آمد به دلیل عدم آگاهی باغداران و دیر هنگامی اطلاع‌رسانی بود.

به گفته وی، این آفت به یک آفت بومی در استان تبدیل شده و همه سال‌ها مثل آفت ساقه‌خوار در مزارع برنج با آن روبرو هستیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: باغداران باید پای کار بیایند و قبل از خسارت، پیشگیری کنند نه اینکه منتظر بمانند اگر خسارتی وارد شد، آن‌گاه دست به کار شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − چهار =