کد خبر : 185657
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
-

تولید نیم میلیارد واحد گل و گیاه در مازندران

تولید نیم میلیارد واحد گل و گیاه در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، مجید بهادری در گفت‌و‌گو ، از شهرستان ساری، درباره تولید گل و گیاه در مازندران اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با رشد تکنولوژی بر تنوع و پیچیدگی‌های کشاورزی اضافه شد و کشاورزی سنتی به کشاورزی درآمدی و اقتصادی تبدیل شده است. وی با بیان اینکه در عصری به سر می‌بریم

به گزارش قائم آنلاین، مجید بهادری در گفت‌و‌گو ، از شهرستان ساری، درباره تولید گل و گیاه در مازندران اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با رشد تکنولوژی بر تنوع و پیچیدگی‌های کشاورزی اضافه شد و کشاورزی سنتی به کشاورزی درآمدی و اقتصادی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در عصری به سر می‌بریم که کشاورزی اشتغال را در بر می‌گیرد و عصر کشاورزی اجتماعی را هم در آینده شاهد خواهیم بود، گفت: در  کشور ما کشاورزی حرف نخست را می‌زند و مازندران با تنوع‌ تولیداتی که دارد به عنوان نگین کشاورزی کشور شناخته شده و این استان رتبه اول تولید گل و گیاه را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در مسیر تحقق اشتغال و ضرورت هنجارهای اجتماعی راهی نداریم جز اینکه کشاورزی خود را متنوع کنیم و در این مسیر تولید گل و گیاه و استفاده از ظرفیت‌های مرتبط با تولید گل و گیاه فضایی برای اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه به عنوان نمونه کشورهای حاشیه خزر به‌ویژه روسیه در مصرف گل و گیاه پرچم‌دار هستند و مصرف بالایی دارند و از گل و گیاه به عنوان بخشی از زندگی خود استفاده می‌کنند، افزود: برای غنای روحی و روانی باید مصرف گل و گیاه در کشور بیشتر از گذشته باشد و تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا تولید گل و گیاه بر محور صادرات بچرخد.

بهادری خاطرنشان کرد: سالانه نیم‌میلیارد اصله، نهال، نشا، پیاز، بوته، گلدان و شاخه گل از سطح زیرکشت ۹۰۰ هکتار گلخانه در استان تولید می‌شود.

وی ظرفیت مازندران در تولید گل و گیاه را بالا دانست و گفت: سیاست جهادکشاورزی بر توسعه کشت گلخانه‌ای است و برای هر متقاضی که خواهان احداث گلخانه باشد تسهیلات و مجوز اعطا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: ۵۰ هکتار سهمیه احداث گلخانه پرورش گل و گیاه در استان داریم و هر کسی که متقاضی تولید در این بخش باشد تسهیلات با نرخ بهره هشت درصد در اختیار افراد قرار خواهد گرفت تا شاهد تولید اقتصادی و ارتقاء کشاورزی عمودی و بهره‌وری منابع تولید باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه مازندران با تولید نیم میلیارد گل و گیاه پرچم‌دار رونق تولید در کشور است، گفت: چهار میلیون اصله گل و گیاه از مازندران صادر می‌شود و می‌توان بیشتر از این میزان هم صادرات گل و گیاه داشته باشیم.

بهادری بیان کرد: بیشترین ارتباطات مازندران با کشورهای روسیه و آسیای میانه است که بازار هدف خوبی برای بازار گل این استان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + پنج =