کد خبر : 185649
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
-

تثبیت مالکیت عرصه‌های ملی و دولتی تا پایان سال آینده

تثبیت مالکیت عرصه‌های ملی و دولتی تا پایان سال آینده

به گزارش قائم آنلاین، سیدمحسن موسوی تاکامی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که از سال گذشته با پدیدآمدن مسئله بحران آب در استان مطرح شد؛ تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با دستور مقام معظم رهبری بود. وی افزود: اعتبارات بسیار خوبی در بخش آبخیزداری تزریق شد که هم

به گزارش قائم آنلاین، سیدمحسن موسوی تاکامی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که از سال گذشته با پدیدآمدن مسئله بحران آب در استان مطرح شد؛ تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با دستور مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: اعتبارات بسیار خوبی در بخش آبخیزداری تزریق شد که هم برای استان‌های کویری و هم برای استان‌های شمالی یک فرصت مغتنمی فراهم شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه با بارش سالانه ۷۵۰ میلی‌لیتر بارندگی و اختصاص رتبه دوم استانی در کشور در میزان برخورداری از بارش‌ها، بنا بر اعلام دستگاه‌های متولی، بیلان آب‌های زیر زمینی ما منفی است.

موسوی تاکامی ادامه داد: این نشان می‌دهد که با شرایط حادی در مسئله بحران آب مواجه هستیم و به همین خاطر اجرای عملیات آبخیزداری در سطح استان و فراتر در سطح کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: در سال گذشته، نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع داشتیم و امسال هم نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در استان اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری بیان کرد: علاوه بر این اختصاص، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری مازندران منعقد شد، استاندار متعهد شد تا با تامین مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به این موضوع کمک کنند.

موسوی تاکامی متذکر شد: در مجموع میزان پیش بینی اعتبارات ملی و استانی برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح استان، به حدود ۷۰ میلیارد تومان می‌رسد که باید دید چه میزانی از این مبلغ، تخصیص خواهد یافت.

وی اعلام کرد: امسال بحث تثبیت مالکیت عرصه‌های ملی تحت عنوان کاداست را داریم که به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری گفت: امسال علاوه بر اینکه قطعا جنگل‌های استان را کاداست خواهیم کرد، مراتع خودمان را هم امسال قطعا حداقل تثبیت محدوده پلاک را انجام خواهیم داد.

این مسئول اضافه کرد: در اولین فرصت از سال‌های آتی نیز کاداست در استان به نتیجه نهایی خواهد رسید و بدین گونه عرصه‌های ملی و دولتی ما قبل از سال ۱۴۰۰ تثبیت خواهد شد و برای تمامی آن‌ها سند مالکیت تک برگ خواهیم گرفت.

موسوی تاکامی با بیان اینکه ما شهرهای شرق استان را از سیل ایمن کردیم و سایر شهرها هم به نوبت در حال انجام است؛ گفت: معتقدم تا پایان دولت دوازدهم تمامی رودخانه‌های حوزه منابع طبیعی ساری، ایمن سازی خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + نوزده =