کد خبر : 185126
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
-

لول سوئیچ را از ابزار سنجش آریا بخرید

لول سوئیچ را از ابزار سنجش آریا بخرید

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام ابزار سنجش آریا، سوئیچ سطح به‌مانند یک سوئیچ معمولی عمل می‌کند و در مواقع خاص می‌تواند جریان را قطع کند. این در حالی است که ترانسمیتر سطح صرفاً به‌عنوان یک دستگاه اندازه‌گیری و اعلام سطح به کار گرفته‌شده و تاثیر مستقیمی در قطع یا وصل جریان سیال ندارد. اما

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام ابزار سنجش آریا، سوئیچ سطح به‌مانند یک سوئیچ معمولی عمل می‌کند و در مواقع خاص می‌تواند جریان را قطع کند. این در حالی است که ترانسمیتر سطح صرفاً به‌عنوان یک دستگاه اندازه‌گیری و اعلام سطح به کار گرفته‌شده و تاثیر مستقیمی در قطع یا وصل جریان سیال ندارد.

اما درهر صورت باید بپذیریم که لول سوئیچ و لول ترانسمیتر ابزاری برای اندازه‌گیری سطح سیالات مختلف هستند و هر دو آن‌ها بر مبنای اصول خاص و مشابه طراحی‌شده‌اند. حالا با ما همراه باشید تا این دو دستگاه را معرفی کنیم و در مورد شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها صحبت کنیم.

لول ترانسمیتر چیست و چگونه کار می‌کند؟

لول ترانسمیتر یا ترانسمیتر سطح ابزاری پیشرفته برای اندازه‌گیری سطح سیال در یک مخزن است که نتایج اندازه‌گیری را در قالب داده‌های قابل‌محاسبه در اختیار تکنسین و اپراتور قرار می‌دهد. این ابزار بیشتر برای اندازه‌گیری و نشان دادن وضعیت سیستم به کار گرفته‌شده و نتایج به‌دست‌آمده در یک نمایشگر نشان می‌دهد. ضمن اینکه بیشتر مدل‌های آن‌ها نتایج به‌دست‌آمده را با استفاده از سیستم‌های پیشرفته به اتاق کنترل می‌فرستد تا در آنجا اپراتور تغییرات دلخواه و مناسب را در سیستم به وجود بیاورد.

لول سوئیچ چیست و چگونه کار می‌کند؟

لول سوئیچ یا سوئیچ سطح ابزاری برای اندازه‌گیری سطح سیال و بعد از آن تغییر وضعیت سیستم با توجه به موارد تعریف‌ شده برای آن است. این ابزار به‌مانند یک کلید عمل می‌کند و در شرایط مختلف نسبت به تغییر وضعیت و تغییر سطح سیال عکس‌العمل نشان می‌دهد. در حقیقت مبنا و اصول اندازه‌گیری سطح سیال در این ابزار نسبت به ترانسمیتر سطح تفاوت چندانی ندارد و با همان روش‌های التراسونیک و راداری و سایر روش‌های کلی سطح سیال را اندازه‌گیری می‌کند.

مراحل عملکرد لول سوئیچ با مراحل عملکرد لول ترانسمیتر مشابه است؛ اما چیزی که به‌عنوان وجه تمایز آن‌ها شناخته می‌شود، عملکرد سوئیچ سطح برای تغییر وضعیت سیال است. به‌عنوان‌مثال، اگر هدف ما پر کردن یک مخزن تحت‌فشار از سوخت باشد، زمانی که سوئیچ سطح وضعیت سیال را اندازه‌گیری می‌کند، اگر از مقدار از پیش تعیین‌شده بالاتر برود، بلافاصله سوئیچ وارد عمل شده و جریان سیال ورودی به مخزن را قطع می‌کند. در طرف مقابل اگر سطح سیال از یک مقدار استاندارد و پیش‌بینی‌شده پایین‌تر بیاید، بازهم این سوئیچ است که جریان را به حالت طبیعی بازگردانده و اجازه می‌دهد که مخزن تا حد مشخصی پر شود. معروف‌ترین برندهای لول سوئیچ، لول سوئیچ اندرس هاوزر و لول سوئیچ فانتینی است.

شباهت‌های عملکرد هر دو دستگاه

بزرگ‌ترین شباهتی که بین لول ترانسمیتر و لول سوئیچ وجود دارد، بحث اندازه‌گیری سطح سیال در هر دو دستگاه است. در واقع اندازه‌گیری سطح سیال در یک مخزن تحت‌فشار یا حتی در یک مسیر عبوری انتقال آب، با استفاده از روش‌های انجام می‌شود که در همه سیستم‌ها و در همه کشورهای دنیا یکسان هستند. به‌عنوان‌مثال، روش اندازه‌گیری سطح با استفاده از امواج التراسونیک، در هر دو دستگاه یکسان بوده و نتایج به‌دست‌آمده هم یکسان هستند.

از دیگر شباهت‌هایی که بین سوئیچ سطح و ترانسمیتر سطح وجود دارد، بحث نتایج اندازه‌گیری شده بر مبنای یکای سطح است. در واقع مهندسین نیاز دارند که نتایج را در قالب داده‌هایی تحویل بگیرند که امکان استفاده از آن‌ها در محاسبات صنعتی مختلف وجود داشته باشد؛ بنابراین اگرچه ترانسمیتر نتایج را به اتاق کنترل می‌فرستد و سوئیچ هم وضعیت سیستم را تغییر می‌دهد، اما هر دو آن‌ها یک نتیجه را اندازه‌گیری می‌کنند و داده‌های آن‌ها تفاوتی ندارد.

تفاوت عملکرد هر دو دستگاه

با وجود اینکه لول سوئیچ و لول ترانسمیتر برای اندازه‌گیری یک فاکتور خاص و یکسان استفاده می‌شوند و حتی روش اندازه‌گیری در هر دو آن‌ها یکسان است، اما باید این حقیقت را بپذیریم که در عملکرد آن‌ها جزئیاتی وجود دارد که در نهایت منجر به تفاوت آن‌ها می‌شود. معنی لغوی ترانسمیتر به معنی انتقال داده است. این ابزار نتایج به‌دست‌آمده حاصل از اندازه‌گیری سطح را در قالب یک نمایشگر کوچک روی دستگاه یا در قالب سیستم‌های سیم‌کشی به اتاق کنترل می‌فرستد؛ بنابراین عملاً می‌توان از این دستگاه در محیط‌های عادی یا حتی در محیط‌های خورنده و سخت استفاده کرده و تنوع در مدل‌های آن‌ها بیشتر است.

در طرف مقابل لول سوئیچ قرار دارد که می‌تواند به‌صورت خودکار و مستقل از اتاق کنترل عمل کند. در واقع تکنسین از قبل محدوده مشخصی را برای سوئیچ سطح تعیین می‌کند و انتظار می‌رود که تغییر وضعیت سطح سیال با واکنش سوئیچ همراه بوده و جریان ورودی یا خروجی مخزن را قطع کند. سوئیچ سطح ازاین‌جهت اهمیت دارد که عملکرد آن در شرایط بد آب و هوایی یا حتی در شرایط نامناسب کاری بسیار مهم است. در هر صورت در این شرایط اپراتور امکان حضور مستقیم در محل سیستم را ندارد و این لول سوئیچ است که به‌طور مستقیم سیستم را مدیریت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − چهار =