کد خبر : 185040
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
-

بهره‌برداری از ۶۵۸ پروژه محرومیت‌زدایی مازندران

بهره‌برداری از ۶۵۸ پروژه محرومیت‌زدایی مازندران

به گزارش قائم آنلاین،  آخرین روزهای زمستان ۹۷ برای مازندرانی‌ها هم خوش یمن نبود و ترکیبی از بحران‌های متعدد در استان از بارندگی و سیلاب گرفته تا رانش و ریزش سنگ به وقوع پیوست. در پی بارندگی شدید در استان خسارات سنگینی به این استان وارد شد، طبق براورد انجام شده ۶ هزار و ۲۰۰

به گزارش قائم آنلاین،  آخرین روزهای زمستان ۹۷ برای مازندرانی‌ها هم خوش یمن نبود و ترکیبی از بحران‌های متعدد در استان از بارندگی و سیلاب گرفته تا رانش و ریزش سنگ به وقوع پیوست.

در پی بارندگی شدید در استان خسارات سنگینی به این استان وارد شد، طبق براورد انجام شده ۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز غیرقابل سکونت بودند…

اولین کسانی که به کمک سیل‌زدگان رفتند، نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، بسیج مردمی، ارتش، نیروهای مردم محلی و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌ دولتی بودند که هم در مسیر سیل با ایجاد موانع سعی می‌کردند ورود جریان آب به شهرها را کند کنند و هم با توزیع اقلام اساسی و خوراکی به یاری آنان شتافته بودند.

تاکنون کمک‌های زیادی از سوی مردم نوعدوست ایران اسلامی برای ساخت و تعمیر منازل مردم اختصاص داده شد و نیروهای جهادی در قالب ارودهای جهادی در مناطق سیل‌زده حضور داشتند.

فعالیت‌های بازسازی و نوسازی منازل سیل‌زدگان توسط، نهادهای مختلف اجرایی و حمایتی شروع و در حال انجام است، هنوز بخش‌های از خانه‌های آسیب‌دیده از سیل  وجود دارد که نیاز به مساعدت و یاری دوباره مردم دارد.

یکی از بخش‌های پای کار در بحث بازساری و نوسازی مسکن آسیب دیده مردم در سیل که بیشتر آنها از اقشار ضعیف جامعه بوده و در خانه‌هایی با زیرساخت سست زندگی می‌کردند، سازمان بسیج سازندگی است که به یاری این مردم به‌خصوص در شهرستان سیمرغ شتافت.

شهرستان سیمرغ در واپسین روزهای بروز سیل در تاریکی و آب فرو رفته بود، و بیشترین آسیب از سیل شامل حالش شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران درگفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از ابتدای مهر تا ۱۵ مهر ماه ۶۵۸ پروژه محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در سطح مازندران به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدمهدی اقبال‌پور خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران در سال جاری هزار و ۸۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی و پروژه‌های دولتی که تاکنون ۸۵۸ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۶۲۵ مورد آن به مردم شریف این استان تقدیم شده است.

وی افزوز: بیشتر این پروژه‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی است، این ۶۵۸ پروژه که شامل؛ راه روستایی، پل، دیوار حفاظتی کنار رودخانه، جاده بین مزارع، احداث مخازن آب و لوله‌کشی و احداث سالن‌های ورزشی، مسجد، حسینیه، گلزار شهدا، غسال‌خانه و راه‌اندازی صندوق‌های اشتغال‌زایی مردم محور و غیره است.

اقبال‌پور گفت: در جهت تسریع در بهره‌برداری و کمک به دستگاه اجرایی در نقاط محروم و بالادست انجام می‌گیرد، افتتاح ۱۱۶ پروژه اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در شهرستان بابل در ۶ مهر ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز ۱۰۲ واحد خانه مددجویان زیرپوشش و ۱۸ واحد مسکونی سیل‌زده سیمرغ و ۲۳ گلزار شهدا و ۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی و افتتاح ۱۵۱ صندوق اشتغال‌زایی و ۲۰ پروژه عمرانی و ۱۵۹ واحد مشاغل خرد تا نیمه‌مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی یک نهاد مردم پایه و تسهیلگر و توسعه‌گراست که واسط بین مردم و دستگاه اجرایی قرار می‌گیرد.

اقبال‌پور یادآور شد: از  مدیران دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اداره کل بهزیستی استان مازندران و دیگر دستگاه‌ها  به جهت همکاری با ۷۰۰ گروه جهادی استان تشکر ویژه داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 15 =