کد خبر : 184883
تاریخ انتشار : شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
-

طلای کم اُجرت نداریم

طلای کم اُجرت نداریم

به گزارش قائم آنلاین، محمد نصیری در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا اظهار کرد: وضعیت بازار از نظر نوسان به یک ثبات نسبی رسیده است و دیگر شاهد آن چنان نوسانات شدید قیمتی در بازار نیستیم. وی افزود: بازار با وجود این ثبات اما تکانی نخورده است و کماکان رکود بر بازار

به گزارش قائم آنلاین، محمد نصیری در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا اظهار کرد: وضعیت بازار از نظر نوسان به یک ثبات نسبی رسیده است و دیگر شاهد آن چنان نوسانات شدید قیمتی در بازار نیستیم.

وی افزود: بازار با وجود این ثبات اما تکانی نخورده است و کماکان رکود بر بازار حاکم است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر ساری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص به راه افتادن موج جدیدی از معاملات در بازار طلا با نام طلای کم اجرت، خاطرنشان کرد: ما اصلا چیزی به نام طلای کم اجرت نداریم و در کل ایران، هیچ کارگاهی نیست که طلای کم اجرت تولید کند.

این فعال صنفی با سابقه بازار طلا گفت: این مسئله در واقع شگرد یک سری افراد سودجو و فرصت طلب است که از مردم طلای دست دوم می‌خرند، تمیز کاری می‌کنند و آب و رنگش می‌‌دهند و دوباره به مردم و به نام طلای کم اجرت، می‌فروشند.

نصیری با بیان اینکه خرید و فروش طلای دست دوم، تخلف صنفی است؛ بیان کرد: بنا بر قانون، واحدهای صنفی حق خرید و فروش طلای دست دوم را ندارند.

وی ادامه داد: باید برای خرید و فروش طلای دست دوم یک راهکار و دستورالعمل جامعی ارائه شود که به عنوان یک قانون کسبی در بازار، از سوی واحدهای صنفی به اجرا درآید و قانونی در این خصوص وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر ساری تصریح کرد: با وجود نبودن هیچ قانونی مبنی بر خرید و فروش طلای دست دوم از سوی وزارت صنعت و معدن یک کد آیسیکی برای آن تعریف شد که در هیچ کجای ایران عملی نشد و هیچ یک از اتحادیه‌های صنفی از آن استقبال نکردند.

این کسبه قدیمی و فعال بازار طلا اعلام کرد: در کل کشور تنها یک مجوز فعالیت در خصوص خرید و فروش طلای دست دوم در ساری صادر شد که مشکلات عدیده‌ای را برای اتحادیه طلا به وجود اورده است و شکایات متعددی را نیز در این خصوص از سوی خریداران داریم.

نصیری با بیان اینکه در حالی که در شرایط کنونی، شاهد تعطیلی کارگاه‌های تولیدی در سطح کشور هستیم؛ تاکید کرد: بی شک با گسترش و جامعیت بخشیدن به خرید و فروش طلای دست دوم، بسیاری از کارگاه‌های تولیدی طلا نیز تعطیل و کارگران آن‌ها نیز بیکار می‌شوند.

وی متذکر شد: با حادث شدن این روند، رونق تولید ملی خود به خود دیگر وجود خارجی نخواهد داشت و موجی از بیکاری و تعطیلی کارگاه‌ها را شاهد خواهیم بود.

به گفته این کسبه بازار طلا، قیمت امروز هر گرم طلا در بازار، ۴۰۸ هزار تومان، سکه تمام ۴ میلیون و ۷۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۹۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − چهار =